נשיא איגוד לשכות המסחר אוריאל לין פנה אתמול במכתב בהול לראש הממשלה בנימין נתניהו, לשר האוצר בצלאל סמוטריץ' ולראש המועצה הכלכלית פרופ' אבי שמחון, וקרא לשלול על הסף את הצעות המסים של נגיד בנק ישראל פרופ' אמיר ירון - במיוחד בנושא העלאת המע"מ.

למרות הסיכונים: מנכ"ל כלל ביטוח מאיץ בסוכנים להתחיל במכירת אשראי

"אני מבקש להוריד מסדר היום ולדחות דחייה מוחלטת את הצעותיו של הנגיד. על בסיס ניסיוני כממונה על הכנסות המדינה, אין שום מקום להתרשם מההצעה להעלאת המע"מ ב־1% ואין בהצעה זו שום אומץ או תבונה או אחריות כלכלית", הדגיש לין.

הוא הוסיף: "זוהי פשוט אובססיה נמשכת מבית המדרש של בנק ישראל, הטוען ללא הפוגה שיש להעלות את המסים בישראל. עשתה זו הנגידה הקודמת קרנית פלוג ועושה זאת גם הנגיד הנוכחי. במקום להעלות מע"מ, יש לפעול לביטול פטורים כמו מע"מ ביבוא אישי, שהוא כשל חמור".

הנגיד ממליץ להגדיל את הכנסות המדינה בדרכים יצירתיות יותר כמו שחרור הרווחים הכלואים. לין ממליץ לעשות את זה דרך הורדה לתקופה קצובה של המס על משיכת רווחים מ־30% ל־25%. "אין זו הטבת מס לעשירים. זו הייתה תמיד רמת המס הנורמטיבית על משיכת דיווידנד, והיא משולמת לאחר תשלום מס חברות".

סמוטריץ' מאשים את המחאה בפגיעה בכלכלה (צילום: ערוץ הכנסת)

לדבריו, מס זה מייצר אנטי־תמריץ לחלוקת דיווידנדים. ההערכה של האוצר היא שיש כבר 200 מיליארד שקל רווחים כלואים. הורדת המס על משיכת דיווידנד לתקופה קצובה תביא לגידול בהכנסות המדינה בכ־20 מיליארד שקל.