נשיא איגוד לשכות המסחר אוריאל לין מסיים את תפקידו בחודש אפריל הקרוב, כך נודע ל"מעריב". לין החל בתפקידו בשנת 2002, כך שהוא מסיים 22 שנות כהונה. הוא אמור היה לפרוש כבר בדצמבר 2023, אבל לנוכח המלחמה בעזה הוחלט לדחות את הפרישה במספר חודשים.

נשיא לשכות המסחר לנתניהו: יש לשלול על הסף הצעות מסים של הנגיד
למרות הסיכונים: מנכ"ל כלל ביטוח מאיץ בסוכנים להתחיל במכירת אשראי

לתפקיד מתמודדים בשלב זה סגן נשיא האיגוד אמיר שני, המשמש גם כממלא מקום יו"ר מכון התקנים ומקורב לשר הכלכלה ניר ברקת, ויו"ר קבוצת הקמעונאות בריל ויו"ר התאגדות רשתות המסחר שחר תורג’מן.

איגוד לשכות המסחר הוא ארגון העסקים הגדול בישראל. במהלך כהונתו הצליח לין לקדם את מטרות הארגון, ואף שבר כמה מוסכמות. ראשית, הוא נבחר למספר תקופות כהונה, ושנית - הוא גם קיבל שכר עבור עבודתו. עיקר מאבקיו התמקדו בנושא שיפור הסחר העולמי, ייעול נמלי ישראל, ביטול אפליית המס נגד ענף המסחר וצמצום חוקי עבודה הפוגעים בסוחרים. בשנתיים האחרונות הוא הגביר את שיתוף הפעולה עם התאחדות התעשיינים, לאחר שפרש מלשכת התיאום.

לין פיתח את הקשרים הבינלאומיים עם מוסדות מקבילים בעולם, ועד לפני שנה העמיק את קשרי המסחר דווקא עם טורקיה. הוא שימש כחבר בארגון לשכות המסחר באירופה, ונבחר כחבר הוועד המנהל בארגון ה־World Chambers.