ה-7 לאוקטובר טלטל את כולנו – ואנחנו נמצאים בעיצומה של מציאות שלא דמיינו: מעל 300 אלף משרתות ומשרתי מילואים ששמו את החיים שלהם בצד ונלחמים בגבורה למענינו, נמצאים במעברים מאתגרים בין האזרחות למילואים, ויעשו הכול כדי לבנות פה עתיד טוב יותר לילדים שלנו.

57%: החרפת הצעדים של משפחות החטופים מוצדקת | מחר: ההשפעה על מפת המנדטים
בעקבות המלחמה - 200 צעירים חרדים בוחרים לשרת בקרבי
"הסטודנטים המילואימניקים מרגישים שפשוט הפקירו אותם מאחור"

מערך המילואים במלחמת 'חרבות ברזל' (צילום :דובר צה"ל)

כעת, כשמילואימניקים רבים משוחררים לביתם ואחרים יגיעו בקרוב מהחזית – זה הזמן להמשיך ולהילחם על האחדות ולהעביר את הרוח הנפלאה שהתגלתה בטנקים, במטוסים, בתותחים ובכל מקום בשבועות האחרונים בבסיסי צה"ל ובשטחי האש אל העם.

קהילת המילואימניקים החדשה היא שיתוף פעולה בין "נפגשים" לבין תנועת "אחריי", מגוון תנועות נוער, ישראליז, מועצת המכינות הקדם צבאיות, השומר החדש ומומנטום.

הקהילה החדשה היא חברתית וא-פוליטית הנותנת מענה ופתרון לצורך לאומי בוער. בזכות שותפויות ומכיפלות כוח עם הארגונים החברתיים המשפיעים בישראל נוצרת כאן לראשונה בישראל קהילה מובילה, הכוללת את מיטב בנינו ובנותינו, עם שליחות אמיתית לאחד את הישראלים מחדש.

הרמטכ״ל עם המפקדים במילואים בח'אן יונס (צילום: דובר צה''ל)
הרמטכ״ל עם המפקדים במילואים בח'אן יונס (צילום: דובר צה''ל)

קהילת המילואימניקים החדשה של ישראל תהיה בית עבור מאות אלפי משרתי המילואים ובני משפחותיהם ותעניק להם מעטפת שלמה עם כל מה שהם צריכים כדי לחזור לחיי היום יום שלהם ולהמשיך בשליחות האחדות. במקביל הקהילה תלחם על זכויות ומעמד המילואימניקים, תדאג לסטודנטים שביניהם ותסייע לעצמאים ולשכירים לשוב למעגל התעסוקה בצורה מיטבית.

כך בין היתר תעניק הקהילה סדנאות "ממלחמה לחיים" שיעזרו ללוחמים בחזרה לאזרחות, מעטפת הוליסטית, בכירים לליווי פיננסי, קידום עסקים של מילואימניקים, המלצה על מטפלים נפשיים מובחרים במחיר מסובסד, ופגישות ייעוץ עם עו"ד לטובת מיצוי זכויות, ועוד.

כמו כן חברי הקהילה ייקחו גם חלק במועדון פינוקים והטבות מיוחד - המיועד אך ורק למילואימניקים של ישראל. המועדון יציע "האפי האוור" במגוון ברים בישראל, מופעים עם מיטב אמני ישראל, מפגשי זום ופודקאסט עם מיטב המרצים, קידום עסקים ורכישה משותפת וחמ"ל סיוע והכוונה עם אלפי מתנדבים.

חיילי מילואים ברמת הגולן (צילום: איל מרגולין, פלאש 90)
חיילי מילואים ברמת הגולן (צילום: איל מרגולין, פלאש 90)

דוד סולומון, מייסד ומנכ"ל נפגשים: "כבר שלוש שנים ש'נפגשים' פועלת באופן א-פוליטי במטרה לאחד את העם וליצור כאן חברת מופת. את המילואימניקים סימנו כחוד החנית של החברה כבר מתחילת הדרך, עוד לפני המלחמה, וכעת יחד איתם נצא להילחם על האחדות ביתר שאת כי על המילואימניקים הזכות לומר והחובה לעשות. התנועה החדשה שלנו היא א-פוליטית, היא תביא את הרוח מהמילואים לעם ותחבר את הארגונים החברתיים המובילים בישראל שהבוגרים שלהם מרכיבים חלק ניכר ממערך המילואים בישראל. אנחנו בעיצומה של המשימה – ואין לנו ספק שנצליח".

פירוט ההטבות-באתר: https://miluimnikim.org/