כאילו לא די בעוצמתה בשוק התקשורת ובעובדה שהיא מרוויחה יותר מכל החברות הפעילות בענף גם יחד, חברת בזק מחזקת עוד יותר את מעמדה כמונופול. אתמול דיווחה בזק שתקים, בשיתוף חברת PowerGen של קרן ג'נריישן שבניהול ארז בלשה, מיזם לאספקת חשמל.

בעוד שבזק תנצל את יכולותיה השיווקיות לדחיפת החשמל, ג'נריישן קפיטל תהיה האחראית על הצד התפעולי. חברות סלולר נוספות כדוגמת סלקום ניסו באחרונה להיכנס לשוק זה, אך ללא הצלחה יתרה. עדיין לא ברור האם רשות התחרות תיתן את הסכמתה למיזם, מחשש ליצירת ריכוזיות רוחבית. על פי התוכנית העסקית, למיזם עד לסוף 2023 יעד של 400 אלף לקוחות. פוטנציאל השוק נאמד ב־10 מיליארד שקל.

לפי הודעת הצדדים, "המיזם מביא לידי ביטוי את היתרונות היחסיים שבכל אחת מהשותפות: בזק תמנף את עוצמותיה ותוביל את השיווק, המכירות והשירות של המיזם, ו־PowerGen תספק את החשמל מגז טבעי, מתקנים סולאריים ומתקני אגירה תוך מימוש יכולות סחר האנרגיה שלה".

רן גוראון, מנכ"ל בזק: "לראשונה מאז ומעולם, בזק יוזמת מהלך אסטרטגי, ונכנסת לתחום פעילות משמעותי שאינו חלק מעולם התקשורת. נתח השוק שעשוי לעבור לצרכני חשמל פרטיים נאמד ב־10 מיליארד שקל. נמנף את העוצמות של החברה. המיזם יהווה זרז להתפתחות שוק החשמל - ויוביל את בשורת התחרות בתחום קריטי בישראל. השינוי המבני בשוק אספקת החשמל מייצר הזדמנות עסקית ייחודית לאספקת חשמל זול וירוק".