הראל השקעות דיווחה היום (שלישי) לבורסה כי בחרה שלא להגיש ערר על החלטת רשות התחרות להתנגד לעסקה לרכישת ישראכרט. החלטתה של הראל נובעת מפרק הזמן הארוך אשר צפוי לקחת הליך הערר בבית הדין לתחרות, זאת בנוסף לשנה שכבר חלפה ממועד החתימה על העסקה ועד למועד פסילתה ע"י רשות התחרות. יצוין כי הליך הערר במיזוג מזרחי-איגוד ארך שנה וחצי. בהראל מתכוונים להשתמש ביתרת הנזילות שהתפנתה בחברת האחזקות – 3.2 מיליארד שקל – לביצוע השקעות אחרות.

סגן יו"ר הראל, בן המבורגר, מסר: "האמנו בעסקת ישראכרט ודבקנו בה גם לאחר שפרצה המלחמה. שניים משלושת הרגולטורים אישרו ובירכו על העסקה ואנו מודים להם על האמון בקבוצה. לצערנו, רשות התחרות החליטה להתנגד לעסקה זמן לא רב לאחר שאישרה את מיזוג כלל-מקס, עסקה דומה במהותה. אנו מאוכזבים עמוקות מהחלטת רשות התחרות. האמנו כי המיזוג בין החברות הינו לטובת הראל ובעלי מניותיה וכמובן יעניק יתרונות לצרכנים, יחולל תחרות מול הבנקים ובכך יסייע להפחתת יוקר המחיה בישראל. לצערנו רשות התחרות התעלמה מהיתרונות המובהקים לציבור בעסקה והתמקדה בסיכונים תיאורטיים בלבד אשר הובילו אותה לקבל החלטה שגויה מהיסוד".

בן המבורגר  (צילום: יחצ)
בן המבורגר (צילום: יחצ)

על ההחלטה שלא להגיש ערר מסר המבורגר: "לאחר התלבטות ממושכת החלטנו שלא להגיש ערר על ההחלטה. אנו סבורים כי לו היינו מציגים את עמדתנו באופן מלא בפני בית הדין, היה בית הדין משתכנע בצדקתנו. עם זאת, הליך משפטי שכזה צפוי להימשך שנה-שנה וחצי אשר במהלכם לא נוכל להשתמש בכספי ההשקעה שיועדו לישראכרט לביצוע השקעות אחרות. לכן, החלטנו בכאב לוותר על הערר ולהפנות את משאבינו לכיוונים חדשים״.

המבורגר הוסיף: "הראל כיום היא קבוצת הביטוח והפיננסים הנזילה ביותר, בפער אדיר ממתחרותיה, עם יתרות נזילות פנויות להשקעה בחברת האחזקות בסך של כ-3.2 מיליארד שקל. נזילות זו תאפשר לנו לנצל הזדמנויות בשוק ההון בשנה הקרובה ולבצע השקעות ערך בארץ ובעולם שיגוונו את מקורות הרווח של הקבוצה".