הפרשנית הכלכלית ליאת רון ('וואלה') שוחחה הבוקר (חמישי) עם ניסים משעל וטל שלו ברדיו 103FM והתייחסה לידיעות ההולכות וגוברות בדבר עליות המחירים במשק.

בעלי העסקים בצפון קורסים: "בעלי נותן הכול למדינה במילואים - ומה אנחנו מקבלים?"
נשלם ביוקר? אסם מודיעה על עליית מחירים משמעותית

"לא מעלים מחירים בזמן מלחמה", קבעה רון בפתח דבריה. "שום הסבר לא תופס. לא יכול להיות שאנשים משלמים פה שני חשבונות בסופר מרקט - בשביל עצמם ובשביל חיילים. אנחנו קונים מצרכים לחיילים, כל אזרח נכנס מתחת לאלונקה, והיצרנים, הספקים והיבואנים חסרי המצפון והלב קופצים עליה, נשכבים עליה עם הרווחים העצומים שלהם, עם חוסר סולידריות מהסוג הכי נמוך". 

בתוך כך, היא לא חסכה ביקורת משר הכלכלה. "ברקת לא מתפקד. הוא היה צריך לקרוא להם ולתת להם בראש, אבל אין לו באמת כלים", הסבירה. "הממשלה הזו הבטיחה לנו שלא יעלו מסים ומחירים, ומנצלים פה באופן ציני את המלחמה הזו. למה? כי אף אחד לא פנוי. אנשים בוכים על מתיהם, משפחות דואגות לחטופים ואחרות דואגות לחיילים בחזית. אתם לא מתביישים?". 

בהמשך פירטה את עליות המחירים: "סוגת 40%, שסטוביץ', שטראוס 25%. מה הם אומרים להגנתם? הם מנסים לומר שזה עלה וזה עלה והתאפקנו. אני לא מצליחה להבין. אני לוקחת צעד אחד קדימה. כל החברות האלה מדפיסות על האריזות שלהן ביחד ננצח. את מי אתם מנצחים? את הציבור? תתביישו לכם".

עוד הוסיפה: "הממשלה מעלה מחירים. הגז, החשמל והארנונה עולים, אז למה שהם לא יעלו מחירים? אתם השתגעתם? אין טיפת סולידריות? מילואימניקים עזבו הכל, כולל את העסקים שלהם. אז העסקים שלכם יותר חשובים משלהם? איפה אתם? תתביישו!". 

כשנשאלה מה האזרח הפשוט יכול לעשות כעת, הסבירה: "אני לא קונה שום מותג. לא קונה את המותגים שעלו. שסטוביץ', יוניליוור, שטראוס. אני אומרת שלא יוצאים לרחובות כי אין לנו פנאי רגשי לזה. לא לקנות את המותגים מהחזירים האלה שמעלים מחירים. תענישו אותם, לכו למדפים התחתונים. לכו לרשתות זולות".