מנכ"ל רשת מלונות ישרוטל ליאור רביב מלין על מחסור רב בעובדים, שנוצר כתוצאה מהמלחמה בעזה ואשר עלול להקשות על תפעול המלונות. הרשת מונה כיום 23 בתי מלון (11 בבנייה), כולל מלונות יוקרה.

"אחת ולתמיד": זו העת לקרוא את הספרים שתמיד חלמתם לקרוא ונמנעתם מלהתחיל
"חוד החנית": נהג המשאית הימם את המפגינים שבאו לחסום את הסיוע לעזה

בשיחה עם "מעריב" הוא טוען: "בעקבות המלחמה הפלסטינים לא מקבלים היתרי עבודה, והרשת מסתפקת בעובדים מישראל ומירדן. בקרוב יגיעו עובדים מהפיליפינים, אבל אסור יהיה להם לעבוד במלונות באילת".

רביב מוסיף: "אנחנו נמצאים בתקופה מורכבת. ב־7 באוקטובר, כשכולם סגרו את בתי המלון, החלטתי שאנחנו נשארים. קיבלנו בזרועות פתוחות למלונות הרשת את מפוני ניר עוז, נירים, עין השלושה, אור הנר ורבים אחרים.

ליאור רביב, מנכ''ל רשת ישרוטל (צילום: אריאל בשור)
ליאור רביב, מנכ''ל רשת ישרוטל (צילום: אריאל בשור)

"בגלל המושג 'ערכים', המלווה אותנו, לא היססנו לשכן אותם גם במלונות היוקרתיים ביותר של הרשת, כמו בראשית ויערות הכרמל. קבעתי שאת כל הנזקים נתקן בעצמנו. אחרוני המפונים יעזבו בחודש הבא, ואת אלה שעזבו ליווינו למקום משכנם החדש בקריית גת. אנחנו מרגישים את ההתאוששות בענף ונערכים לקראת חג הפסח. מסתמן שהתפוסה תהיה מלאה".

ישרוטל מנצלת את היחסים המצוינים בין ישראל ליוון והזינוק בתיירות למדינה (על חשבון ההידרדרות בטורקיה), והשיקה אתמול את מותג המלונות הבינלאומי Aluma, שיפעל כאחות לרשת הישראלית.

חלק מבתי המלון יופעלו בשותפות עם איציק דיין, הפעיל בענף המלונות. ההשקעה כוללת רכישת בתי מלון (חלקם מרשת מלונות בראון) - שלושה במקומות מרכזיים באתונה ואחד בסלוניקי, ומסתכמת ב־70 מיליון יורו. הרשת ביוון תנוהל על ידי משה בן חיון.

תיעוד מפעילות צוות הקרב של חטיבת גבעתי במוצב האימונים של חמאס. צילום: דובר צה"ל

מלון Skylark, המדורג 4 כוכבים ובו 200 חדרים, ייפתח במרץ באתונה, וחודש לאחר מכן יושק בבירת יוון מלון Anise, עם 105 חדרים. בסוף השנה ייפתח מלון אדייה באתונה, עם 218 חדרים, ובהמשך מלון נוסף בסלוניקי. במקביל פועלת Aluma להעמקת פעילותה בארצות אירופה נוספות, והיא כבר פעילה ברומא.