נשיא לשכת רואי החשבון חן שרייבר פנה אתמול לנציב שירות המדינה פרופ' דניאל הרשקוביץ, בדרישה לאשר דירוג מקצועי מיוחד לרואי החשבון העוסקים בשירות הציבורי. "המגזר הציבורי מאבד את כל בעלי המקצוע החשובים ביותר", קבע שרייבר.

הפנייה נעשה לאחר ששתי פניות קודמות לא נענו, ונשיא הלשכה שוקל את צעדיו. לדבריו, "מדובר בעניין בוער, מכיוון שמצבת כוח האדם המקצועי במגזר הציבורי הולכת ומידלדלת ופוגעת פגיעה אנושה בקופת המדינה ובתקציב המדינה".

לדבריו, הבעיה בולטת במיוחד בעבודתה של רשות המסים. "כשישראל נמצאת במשבר כלכלי שלא ידעה זה שנים רבות, והתקציב לשנת 2024 עתיד להיות גירעוני, הבעיה מקבלת משנה תוקף ובולטת בחומרתה", אמר שרייבר.

בלשכת רואי החשבון בדקו ומצאו כי רשות המסים סובלת ממחסור ברואי חשבון ובעובדים בתפקידים שונים בכל אגפי הרשות, לרבות במשרדי פקידי השומה. הסיבה היא עזיבת רואי חשבון את עבודתם ברשות ואי־רצונם של רואי חשבון חדשים להגיע, והמצב רק ילך ויחמיר. לדבריו, "השקעה והעלאת שכר לרואי חשבון תשפר את איכות השרות בו ותביא לניהול יעיל ופרודוקטיבי של מגזר זה. החיסכון והיעילות בניהול רואי חשבון את כספי המדינה יחזירו את ההשקעה בהעלאת שכרם - ויעלו את הרווחה הכלכלית".

עוד אמר: "התנאים של רואי החשבון והדירוג אינם הולמים את מעמד רואי החשבון במגזר הפרטי, והמדינה נמצאת בדרך להגדלת פערי שכר שיהיו בלתי ניתנים לגישור". עד אמש, לא התקבלה תגובת נציבות שירות המדינה לידיעה.