בלשכת רואי החשבון המאגדת את אלפי אנשי הכספים המובילים את כל הסקטורים העסקיים במשק, מנהלי כספים וחשבים וכמובן משרדי רו״ח שמייצגים את כל העסקים בישראל, מביעים זעם על כך שרשות המיסים לא דוחה את "מודל החשבוניות" עד לינואר 2025 שעומד לחייב את כל בעלי העסקים לאשר עם רשות המיסים כל חשבונית וחשבונית שהם מפיקים מעל 25,000 שקל.

נשיא הלשכה, חן שרייבר מציין בתוקף: ״החוק היה אמור להיכנס לתוקפו בחודש ינואר האחרון אך נדחה עד לסוף חודש מרץ בשל המלחמה, שלא נגמרה והתחזיות קודרות ואין שום סיכוי שעסקים יהיו ערוכים בזמן לשם שילוב המערכת הטכנולוגית לצורך יישומו." עוד הוא מוסיף "עם כל הכבוד החשבוניות הפיקטיביות קיימות עשרות שנים וכרגע זה הזמן הכי לא נכון ליישם את המאבק בהן. עובדים ובעלי חברות בעצמם לא היו שלושה חודשים בעסק ומה שהכי חשוב עכשיו זה לעזור להם ולכלכלה להתאושש ולא להפיל עליהם מטלה בירוקרטית עצומה שכזו בגלל שיש במשק חשבוניות פיקטיביות שרוצים למגר. דחיה נוספת של שלושה חודשים אינה ראויה ואינה אפקטיבית ורק תגביר את חוסר הוודאות במשק. יש להודיע מיידית על התאריך החדש וממנו והלאה יהיו סנקציות חריפות למי שלא יפעל על פי המתווה החדש." 

על פי המתווה של "חשבוניות לישראל" רשות המיסים תנפיק באמצעות מערכת מקוונת, מספרי הקצאה לחשבוניות מס, שיידרשו כתנאי לניכוי מס התשומות בעסקאות שמעל לתקרה שנקבעה בחוק (25,000 ₪ לשנת 2024), ובהתאם למתווה הקבוע בחוק.

כעת, בלשכת רואי החשבון מתריעים כי העסקים אינם מוכנים כלל ליישום המתווה ומציינים שזהו ניתוק לשמו המדגיש את חוסר הרגישות והתאמת החשיבה ברשות לזמן שאחרי 7 באוקטובר. אם לא תחליט הרשות ותודיע בהקדם על דחייה לסוף 2024, בלשכה שוקלים לנקוט בצעדים חריפים שטרם נקטה  בעבר. רואי החשבון מזכירים כי ישנו צורך בהרשמה לאמצעים הדיגיטליים של רשות המיסים בכדי לקבל הרשאה. מה שיצור בעיות נוספות למשרתים במילואים שאינם זמינים כלל להתעסק בנושאים בירוקרטיים כעת או למשל בעלי עסקים שפונו מביתם. 

לסיכום, מוסיף נשיא לשכת רואי החשבון, רו"ח חן שרייבר: "אני מתפלא שהרשות מתעכבת עם הדחיה הגורפת של המודל ומגלה חוסר רגישות, אטימות וקשיחות דרקונית בלתי נסבלת כלפי כלל העסקים והאזרחים במדינת ישראל. אנחנו כולנו עוברים ימים קשים מנשוא ובעלי העסקים והחברות מתמודדים עם מחסור בכח אדם, ופגיעה בפעילותם העסקית וחובה להביא זאת בחשבון. קחו לדוגמה בעל עסק שנמצא במילואים, גם ככה הוא מתקשה להחזיק אותו, כיצד מצפים ממנו ברשות להתעסק עם הליכים בירוקרטים ותוכנות בתקופה זו ולהטמיע את המהלך כעת? ייווצר כאן כאוס גדול וההתנהלות הזאת של הרשות פשוט מצערת. לכן אנחנו שוקלים בלשכת רואי החשבון צעדים חריפים לקראת כניסת תוקפו של המודל במידה והוא לא יידחה. ״המלחמה בחשבוניות הפיקטיביות חשובה והיא משימה לאומית של ממש, אך את המהלך הזה של הרשות יש לדחות מיידית בכדי לאפשר לעסקים לחזור למסלולם ולהיות במצב בו יוכלו להתמודד ולהתכונן כראוי למועד בו החוק ייכנס לתוקפו".