העורך הכלכלי והפרשן הכלכלי של "מעריב", יהודה שרוני, התייחס הבוקר (ראשון) להחלטה של מודי'ס להוריד את דירוג האשראי של ישראל ואמר כי "צריך לזכור שהפוליטיקה והמדיניות קשורים גם לכלכלה. ברור שסימני השאלה בהתנהלות המדינית פוגעים גם בכלכלה".

בשיחה עם גדי נס ברדיו צפון 104.5FM אמר: "יש טיעונים כלכליים רציניים, בוא לא נתבלבל, מודי'ס שלחו כמה טיעונים כלכליים שנוגעים לניהול תקציב המדינה, לגירעון, לירידה בצמיחה. אבל צריך לזכור שהפוליטיקה והמדיניות מחוברים גם לכלכלה. ברגע שיש סימני שאלה בקשר להתמשכות הממשלה, לגבי תקציב המדינה, הכספים הקואליציוניים, מה הולך להיות במלחמה ולא ברור לאן הולכים - ברור שסימני השאלה בהתנהלות המדינית פוגעים גם בכלכלה וגם במשק. מדובר בהתנהלות שלאורך זמן לא משדרת רצינות ויציבות".

"יש פה זינוק של מאות מליארדי שקלים בתקציב של הביטחון והדבר הראשון האלמנטרי שהיה צריך לעשות זה להגיד שגם הציבור הרחב ישתתף בזה אבל לא נעשה שום דבר כזה כי גם הממשלה בעצמה לא דורשת מעצמה לעשות קיצוצים והתייעלות, הם מתעסקים בכספים הקואליציוניים ומפעילה את מתווה הגיוס בעיצומה של מערכה שגורמת להגדלת חוסר השוויון. המצב מאוד לא טוב, שלא לומר כאוטי ולכן חברות דירוג האשראי חייבות להביא את זה בחשבון, עם כל הכבוד לנימוקים של שר האוצר".

המשיך והסביר: "נניח אתה הולך מחר לבנק והבנק אומר לך שהצ'קים מתחילים לחזור, רמת הסיכון שלך גדלה ואנחנו לא נגדיל לך את האוברדראפט. אם נגדיל לך את האוברדראפט אז הריבית שלך תהיה יותר גדולה".

"אותו דבר מדינת ישראל - מדינת ישראל באה לעולם ומלווה מאות מליארדי שקלים בשנה, ברגע שהמוסדות שמלווים את הכסף למדינה רואים שמודי'ס מורידים את דירוג האשראי, כלומר מגדילים את הסיכון, נצטרך לשלם ריבית גבוהה יותר, אני מעריך ב-5 מליארד שקל בשנה, הכספים האלה יבואו על חשבון דברים אחרים בתקציב כי אי אפשר להגדיל את הגירעון בלי סוף. ברגע שרמת הסיכון עולה הריבית עולה. אנחנו בסופו של דבר נשלם אם נרצה או לא את מחיר המדיניות הכלכלית המופקרת ואם לא עכשיו אז בוודאי ב-2025", הוסיף.