שלמה מעוז, פרשן ומרצה בתחום הכלכלה והפיננסים ב'מעריב', שוחח הבוקר (שלישי) עם אראל סג"ל ויריב אופנהיימר ברדיו 103fm והתייחס לתרחישי האימים בדבר מצבה הכלכלי של מדינת ישראל מפרוץ המלחמה בבוקר 7 באוקטובר. 

בנק ישראל מסיר את הכפפות: קנס את לאומי והפועלים במיליון שקל ואת ישראכרט ברבע מיליון
הורדת דירוג מודי'ס תקשה על יכולות מתן האשראי של הבנקים

"המהומה שעשתה מודי'ס ביום שישי בלילה, לדעתי זה גם לא מכובד אבל לא ניכנס לזה, הנפיקו את אגרות החוב שהיה מתוכנן, והביקושים היו פי ארבעה וחצי עד שישה", אמר. "אני גם בדקתי מה המחירים שהיו לעומת יום חמישי בסגירה, ובעצם המחירים די דומים היום למה שהיה בחמישי - זה לא גרם לשום זעזוע בשוק ההון".

"נכון שהמחירים שישראל משלמת עלו מאז המלחמה, הכול היה בפנים מגולם", הדגיש. "מה שאני אמרתי לעצמי, ההפתעה שהייתה בחצות ביום שישי, זה צפי הדירוג שהוא שלילי. הייתה פה עבודה, ואני אומר בעדינות, זה קצת מוזר. לכן, רצינו לראות מה יקרה ביום שני ושלישי, וגם הסתכלתי על אגרות חוב של ממשלת ישראל שמונפקות בעולם - אין שינוי".

בהמשך טען: "בדירוג האשראי של המדינה נגזרים דירוגי האשראי של חברות ובנקים בארץ, אבל בודקים את המצב הכלכלי של ישראל וכושר ההחזר ועוצמת הכלכלה, ולפי זה אומרים למשקיעים הפונטציאליים 'זה מה שאני חושב'. שמו אותנו במקום 6 בדירוג האשראי, אנחנו עדיין בדירוג השקעה".

בסיום דבריו אמר: "המצב של ישראל הרבה יותר טוב משאמרו. הם אומרים שהם כלכלניים, אבל אם אני אגיד לכם שישראל מלווה לעולם? על מה הם מאיימים? מה הם אומרים? לא הבנתי. הם מושפעים מהמון פקטורים וגם מכלכלניים חופשיים".

עריכה: שני רומנו 103fm