"ישראל עומדת בעקבות מלחמת עזה בפני אתגרים ביטחוניים עצומים שיחייבו את צה"ל לגדול. כשעומס השירות נופל רק על חלק מהאוכלוסייה, החרדים וגם אוכלוסיות המיעוטים חייבים להיכנס מתחת לאלונקה ולהשתתף בנטל, באמצעות מתווה הגיוס. מי שאינו מסוגל להשתלב במסגרת צבאית כמו הערבים או חלק מהחרדים, חייב להשתלב בשירות לאומי. המלחמה הוכיחה שכל אזרח בישראל חייב לעשות שירותי צבאי או שירות לאומי", כך אומר ל"מעריב" שר האנרגיה והתשתיות אלי כהן.

השר כהן שולל את הקריאות להקדמת הבחירות: "בימים אלה, חייבים להיות עסוקים בלנצח. אני נפגש עם לוחמים בשטח ושומע מכולם שהם רוצים אחדות. אני לא בטוח שבחירות כעת יקדמו את זה. חייבים לשאוף לאחר המלחמה להרחיב את הקואליציה מעבר ל־64 ח"כים ולכלול את בני גנץ, אביגדור ליברמן וגדעון סער כחלק מהממשלה. האתגרים של המדינה כוללים גם את הנושא הביטחוני וגם הכלכלי. מבחינתי, עדיף שהבחירות יתקיימו במועדן".

אלי כהן  (צילום: אורן בן חקון פלאש 90)
אלי כהן (צילום: אורן בן חקון פלאש 90)

כהן שימש קודם להצטרפות לפוליטיקה כמשנה למנכ"ל הכשרת היישוב כראש תחום תאגידים בחברת דירוג האשראי S&P. על התגובות להורדת דירוג האשראי של ישראל על ידי מודי'ס הוא הוסיף: "שר האוצר טעה כשתקף את מודי'ס. הוא חייב ליישם את ההמלצות כדי להחזיר את המשק לפסי צמיחה ולדאוג שהדירוג יעלה בחזרה. לישראל יש יתרונות טכנולוגיים רבים, ואחד הדברים החשובים לצד ההייטק, זה להגדיל משמעותית את הבנייה למגורים ולשחרר קרקעות במהירות האפשרית".

לדבריו, "כלכלת ישראל איתנה. הדירוג של המדינה נמצא ברמות הגבוהות ביותר, אבל צריך להבין שלמלחמה יש מחירים גבוהים לרבות מחיר כלכלי".

על מאבקי האגו בחברות בענף האנרגיה ומינוי דירקטורים לחברת החשמל הוא מגלה: "נפגשתי עם כל הצדדים הנוגעים בדבר והגדרנו את המטרות. אמרתי שכולם חייבים להירתם למען הגדלת התחרות והורדת המחירים ולוותר על מאבקי האגו. אחרי שנתיים ללא יו"ר בחברת החשמל, ימונה לתפקיד דורון ארבלי, מנהל רשות המסים לשעבר. בנוסף יצורפו שני חברי דירקטוריון, כדי להשלים את הקוורום. אחת מהן תהיה מיכל פרנקו קדמי שתגדיל את הייצוג הנשי".

שר האנרגיה מתכוון להילחם ביוקר המחיה באמצעות הורדת תעריפי החשמל וממליץ על הפחתת מחיר הבנזין למכוניות. "בשנה האחרונה שר האוצר אכן הוריד את הבלו על הבנזין והמחיר כמעט ולא עלה. אבל אקדים ואומר: אני לא יכול להתערב בנושא המס, כי העניין מצוי בסמכות שר האוצר. ועדיין עמדתי היא שצריך למנוע העלאת מחירים של מחוללי אינפלציה כמו חשמל, מים, דלק ובנזין למכוניות".

הראיון המלא יתפרסם  מחר במדור "שוטף פלוס" ב"מעריב־סופהשבוע"