ידיעה שעלתה היום (ראשון) לכותרות חשפה כי שר האוצר בצלאל סמוטריץ' התנה את הסיוע הכלכלי של תושבי הצפון, המשוועים לסיוע כלכלי מהמדינה בעקבות מצבם בארבעת החודשים האחרונים, במינויה של אורית סטרוק, שעתידה להתמנות לאחראית על כל המרחב הכפרי. הפרשנית הכלכלית ושדרנית 103fm ליאת רון ('וואלה') הביאה פרטים נוספים על הידיעה המטרידה. 

רוב גדול בעד הקדמת הבחירות | משאל גולשי "מעריב"
גנץ במסר לארה"ב: "מתנגד להכרה חד צדדית במדינה פלסטינית"

לדבריה: "סיפור המסגרת הוא כזה, לפני שלושה שבועות נפגש ראש הממשלה יחד עם חברי הקבינט המצומצם בחיזוק של עוד כמה שרים, בצפון לישיבה מיוחדת בה הוא מכריז על העברת שלושה וחצי מיליארד ש"ח לשיקום וחיזוק יישובי הצפון. מי שאמור לכתוב את התוכנית ולתכלל אותה הוא מנכ"ל משרד הפנים בשיתוף עם מנכ"ל משרד ראש הממשלה ומנכ"ל משרד האוצר, כשהרציונל הוא לתת לאנשים החזקים ביותר בממשלה לקדם את האירוע הזה כיוון שהצפון נמצא במצב קשה".

"הממשלה לא מתקצבת אותו, מקימה כמה וכמה מנהלות, ואף אחת לא עושה את העבודה. אז הוא הבטיח. תוך שבועיים הכסף היה אמור לעבור, לא כולו, אבל כמה עשרות מיליונים טובים היו צריכים להיות מוזרמים כדי שראשי הרשויות יוכלו להיערך לקליטת התושבים לכשהדבר הזה יקרה. אני רק מזכירה בהשוואה למה שקורה בדרום. 18 מיליארד ש"ח לשיקום יישובים הדרום, אנחנו לא משווים את ההרס אבל עדיין בפרופורציה זה מעט", הוסיפה.

"הכסף לא עובר ומה מתברר? מתברר שסמוטריץ' מתנה את העברת התקציב במינויה של שרת ההתיישבות אורית סטרוק למי שתנהל את התקציב ליישובי המרחב הכפרי, ואילו שאר המנכ"לים יישארו עם שלומי, קריית שמונה ונהריה. דהיינו, הפרד ומשול, דהיינו, שהכסף למרחב  הכפרי לא יגיע. שר הנגב והגליל עושה עבודה לא רעה, אבל הוא לא הוזמן לישיבה הזו. אבל ראש הממשלה הטיל את המשימה על שלושת המנכ"לים של המשרדים הכי חזקים בממשלה, והם רוצים להתחיל לעבוד. נכתבה טיוטה, היו תכניות ומחכים לכסף. השר לא מוכן לשחרר את הכסף עד שסטרוק לא מקבלת את רובו לידיה והיא זו שתנהל אותו", אמרה.

"אם היא מנהלת אותו, האם יש חשש שהכסף הזה לא יעבור ליעד שלו?", נשאלה. "עד לרגע זה ראשי הרשויות לא ראו אגורה מ־15 מיליארד ש"ח, תקציב שהיא השיגה למען הצפון. לא זה מגיע ולא זה מגיע, וראשי הרשויות בצדק לא סומכים עליה. חושבים שהכסף יילקח מהם. גם השרה סטרוק אמרה לי שהיא מנהלת את זה בשיתוף פעולה מלא עם ראש הממשלה ומשרד הפנים, לא נכון. היא עושה כל מאמץ להשתלט על הכסף".

על תגובת משרד האוצר סיכמה: "אני חושבת שאין ענייני יותר משר האוצר, ועל כך אני מברכת אותו".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm