"קיבלנו פניות של בעלי עסקים יוצאי אתיופיה, בעיקר מאזור הדרום, שנפגעו בעקבות המלחמה והם זקוקים לסיוע", אמרה ל"מעריב" עו"ד אורה יעקוב, מרצה להתפתחות אישית, שהקימה ביחד עם אזמרה ברלה – יועצת עסקית ומאמנת קריירה, את המיזם העסקי-חברתי NBN, ששם לו למטרה לקדם עסקים של יוצאי אתיופיה בישראל.

סיוע כלכלי לצפון תמורת מינוי סטרוק? "עושה כל מאמץ להשתלט"
מחפשים עבודה? זה הזמן: עלייה חדשה נרשמה במספר המשרות הפנויות במשק

"קיבלנו פניות מבעלי עסקים מאזור הדרום, לנוכח הפסקת הפעילות לאחר פרוץ המלחמה ולאובדן הכנסות. התמקדנו במתן ייעוץ והכוונה וניסיונות ליצירת שיתופי פעולה", סיפרה עו"ד יעקוב – באחד המקרים, יצרנו קשר לשנה הקרובה בין עסק לרשות מקומית".

במסגרת הסיוע לעסקים שבעליהם הם יוצאי אתיופיה, הייתה יוזמה ייחודית לאספקת אוכל לגדוד של צה"ל. "הצלחנו לגייס מימון לחלק מהעלות הכספית וגם יצרנו שיתופי פעולה בין עסקים שהשתתפו במבצע, דבר שהעניק גם פרסום ותודעה לאותם עסקים", היא סיפרה עוד.

לדבריה, המיזם העסקי-חברתי הייחודי, ששם לו למטרה לקדם עסקם של יוצאי אתיופיה, פועל מתוך היכרות עם האתגרים שאיתם מתמודדים כלל בעלי העסקים והאתגרים הייחודיים שעומדים בפני עסקים של יוצאי אתיופיה בפרט.

"המלחמה שתפסה את כולנו לא מוכנים, מהווה את האתגר הגדול ביותר מאי פעם לעסקים כיום. לכן, קבוצת NBN ראתה לנכון להנגיש את המצב ולהניע לפעולה וקיימנו פעילויות ייחודיות לעסקים בצל המלחמה, עסקים שנתקלו בקשיים בצפון ובדרום במגוון נושאים".

יעקוב הדגישה, כי למיזם הייחודי גם יש ערך מוסף של חוסן קהילתי. "המטרה היא להוות בית לעסקים של יוצאי קהילת אתיופיה, קהילה הפועלת מתוך ערבות כלכלית", היא הסבירה – "החוסן הכלכלי מאפשר להשיג מטרות ויעדים אישיים, שיעניקו אורח חיים מלאים ומספיקים על ידי יצירת הכנסות הגבוהות".

במקביל, גם ניתן דגש לפיתוח מקצועי. "אנחנו מאמינים שכדי להגשים את עצמך עליך להיות בלמידה מתמדת. לכן, אנו מעניקים כלים פרקטיים לפיתוח אישי ומקצועי", היא סיפרה עוד – "אנו מכירים את האתגרים שאיתם מתמודדים בעלי עסקים יוצאי הקהילה, כך שכל הצוות מורכב מבעלי עסקים מהקהילה, אשר בעצמם עברו את אותם אתגרים והצליחו לצלוח אותם. התחלנו לקיים פגשים שקראנו להם 'מפגשי קובה עסקים'".

היא הסבירה, כי קובה הוא מנהג קהילתי מבית, בו נפגשים כל חברי הקהילה. אנחנו לקחנו את המנהג הזה וקראנו למפגשים שלנו כך, מאחר והמפגשים נותנים מענה לחוסן הקהילתי וגם הכלכלי. המפגשים הם במה פתוחה, בה כל פעם עסק אחר מרצה בו מקבל תשלום משאר חברי הקבוצה".