השכר הממוצע במשרדי הממשלה ב-2022 עמד על 18,029 שקל ברוטו בחודש, כששכר הנשים נמוך בכ-17% מזה של הגברים, פער של כ-3,292 שקל בממוצע. כך עולה מדוחות הממונה על השכר במשרד האוצר שפורסמו בסוף השבוע.

הדוחות כוללים את משרדי הממשלה, מערכת הבריאות הציבורית (כולל בתי החולים הציבוריים שאינם ממשלתיים שבפיקוח) ומערכת החינוך הרשמית. נתוני הדוחות הם לשנת 2022. נשים משתכרות בממוצע 84.4% משכר הגברים, פער של 2,085 שקל. עוד עולה מהדוח כי בממוצע 12% משכר עובדי הממשלה הם עבור עבודה נוספת ואילו החזר ההוצאות מהווה 9% מהשכר. מי שעומדים בראש המשתכרים הם הרופאים, כאשר שמונה מהם מרוויחים כ-80 אלף שקל ברוטו לפחות. בבתי החולים הציבוריים השכר הממוצע עומד על 20,561 שקל ברוטו בחודש. בסך הכל הנתונים כוללים 6,318 רופאים עם שכר ממוצע ברוטו של 36,281 שקל.

עוד עולה מהדוח כי השכר הממוצע לקלדניות השופטים הוא כעשרת אלפים שקל ברוטו. מחברי הדוח הסבירו כי "לא מכבר נחתם עם ההסתדרות החדשה הסכם השכר התקופתי לעובדי המגזר הציבורי. הסכם זה מיישם מספר עקרונות אשר נועדו לסייע בהתמודדות עם חלק מהקשיים המאפיינים את המגזר הציבורי, בהם תיעדוף שכר העובדים בקליטה וברמות השכר הנמוכות, הרחבת הכלים הניהוליים ויציבות לתקופה משמעותית – עד סוף שנת 2027 (כולל מנגנון הקצאת משאבים לפתרון בעיות עתידיות). ההסכם כולל, בנוסף, קיצור של שבוע העבודה לחלק ניכר מהעובדים) והקמת מוסד משותף ליחסי עבודה. ההשפעות החיוביות של ההסכם צפויות לבוא לידי ביטוי, מעבר להתנהלות השוטפת ביחסי העבודה הקיבוציים, בדוחות של השנים הבאות".