רשות התחרות חושפת שיניים ואילצה היום (ראשון) את הנהלת חברת מוצרי הניקוי סנו לדווח לבורסה על חקירה המתנהלת כנגדה. במסגרת החקירה פשטו היום חוקרי הרשות על משרדי הנהלת החברה בהוד השרון. לפי הודעת סנו, החוקרים ערכו חיפוש ואספו חומרים בחשד לעבירה על חוק התחרות ותיאום מחירים.

השר קיש ביטל את פרס ישראל בגלל זכייה של בן אדם אחד

אחד מעובדי החברה, שאינו נושא משרה בכירה, זומן לחקירה. עוד לפני הפשיטה דרשה רשות התחרות חומרים והתכתבויות שונות הנוגעים לתיאום המחירים, אלא שבאותו המועד הדבר לא חייב דיווח לבורסה והפרשה נותרת מתחת לרדאר. בסנו סירבו אתמול להתייחס לתוכן החקירה, אך הבהירו כי נכון לעכשיו אין להם מידע נוסף אודות מהות החקירה והנסיבות לפשיטה.

הפשיטה מהווה חלק מחקירה רחבה המתנהלת זה שנה נגד ספקים וקמעונאים בשוק המזון והצריכה בחשד לתיאום מחירים. במסגרת זאת נחקר בשבוע שעבר גם דורון גלזר, מנכ"ל חברת המשקאות יפאורה ובכירים נוספים מקרב יצרני המזון. החשד העיקרי היה לתיאום מחירים בניגוד לחוק התחרות באמצעות מסרים שהועברו בתקשורת.

נראה כי מרבית מנהלי רשתות הקמעונאות המובילות שזומנו לחקירה ברשות סיפקו לחוקריה מידע על מדיניות המחירים של הספקים השונים וכיצד לקבוע את המחיר לצרכן. במסגרת זו הגיעו החוקרים לחברות כמו סנו, יפאורה, שטראוס, יוניליוור, דיפלומט, ויליפוד ושסטוביץ.

שר הכלכלה ניר ברקת מנסה להתמודד עם גל עליות המחירים במשק בין השאר דרך הניסיונות לבצע "שיימינג" לחברות. אחת החברות שעמדה במוקד ההתקפה שלו לאחרונה הייתה ויסוצקי שהכחישה מכל וכל את הטענות למדיניות מחירים מפלה לטובת הפלסטינים וציינה כי שר הכלכלה מטעה את הצרכנים.

ברקת העלה הילוך גם בכל הנוגע להתנהלות רשות התחרות והבהיר כי בכוונתו להדיח מתפקידה את המנהלת מיכל כהן. לצורך העניין הוא אף פנה לוועדת המינויים בנציבות שירות המדינה. מנהלת הרשות מסרבת בשלב זה להתפטר מתפקידה.