חברת סטארט-אפ הפינטק הישראלית-שווייצרית אוקורה (okoora) השיגה לעסקים בישראל חיסכון מצטבר של למעלה מ-11 מיליארד שקלים בעסקאות מט"ח בינלאומיות מאז שהשיקה את ABCM™, פלטפורמת ענן משולבת לניהול תשלומים גלובליים, בנקאות וניהול סיכונים. רוב החיסכון הושג במהלך שנת 2023. 

החרפת הסיכונים הפיננסיים בישראל בשנת 2023 בעקבות המהפכה המשפטית והמלחמה בעזה, הביאה לצמיחה של 83% בכמות הלקוחות של אוקורה ועד כה ישנם כבר כ-13,000 לקוחות שנרשמו לשימוש בפלטפורמה. בנוסף, אוקורה רשמה בשנה האחרונה עלייה של 465% בעסקאות התשלומים ועלייה של 161% בכמות עסקאות ההגנה. 

הפלטפורמה של אוקורה, מבוססת AI ומוצעת במודל תוכנה כשירות (SaaS), משלבת כלים תפעוליים, מערכת לניהול סיכוני מט"ח וגישה לרשת רחבה של אלפי בנקים וחדרי עסקאות ברחבי העולם. הפתרון של החברה הוא ייחודי בשוק הישראלי, והיא החברה הראשונה בעולם שמציעה API ותשתיות בתחום ניהול סיכוני המטבע.

החיסכון שהושג לעסקים בישראל נובע מיכולת המערכת להגן על הלקוחות בזמן אמת בפני התייקרות עלויות ההמרה של מטבעות ובפני התחזקות או היחלשות השקל. כנגד התייקרות עלויות המרה, המערכת מקשרת את המשתמש לאלפי בנקים וחדרי עסקאות ובוחרת עבורו את הבנק שמציע את העמלות הזולות ביותר. כנגד התחזקות השקל, הפלטפורמה מפעילה כלי עבודה שיכולים לחסוך לעסקים מיליוני שקלים, ביניהם מנגנונים אוטומטיים כמו 'ביטוח שער' / 'נעל שער עכשיו ושלם אח"כ'. כהגנה בפני היחלשות אפשרית של השקל, מופעלים מנגנונים חכמים של 'ביטוח שער' ו'שמירה על נכסי מט"ח' שמסייעים לחברות יצואניות להשיג רווחיות לאורך זמן.

אוקורה ביצעה לאחרונה מהלכים משמעותיים בדרך לחדירה לשוק האירופי. בסוף השנה שעברה פתחה החברה סניף בלימסול שבקפריסין והיא מתכננת להשיק משרדים בשתי מדינות אירופיות נוספות השנה. מהלך זה מציב את הסטארט אפ בעמדה חזקה לקראת קבלת רישיונות לפעילות מסחרית מלאה ב-27 מדינות האיחוד האירופי.

בני אברהם, מנכ"ל ומייסד okoora: "הזינוק בשימוש בokoora- הוא הבעת אמון של העסקים בישראל בפלטפורמה שפיתחנו, בקלות השימוש בה, והבנה של העסקים שאנחנו מגינים עליהם מניהול סיכוני מט"ח וחוסכים להם הרבה מאוד כסף. פיתחנו והבאנו לשוק פתרון טכנולוגי שמקדם את התחום והופך את ניהול פעילות המט"ח של חברות לפשוט, ידידותי אך עוצמתי ומדויק – תוך הנגשת יכולות מורכבות בתחום זה לאלפי עסקים בארץ ובעולם. בכוונתנו להמשיך ולהביא את הבשורה של okoora לכל העסקים בישראל ולהיערך בשנה הקרובה על מנת לחדור עם הפיתרון שפיתחנו לשוק האירופי".

אוקורה נוסדה באוגוסט 2021 על ידי בני אברהם, מייסד קבוצת אופקים, חברת ניהול הסיכונים הפיננסים המובילה בישראל. החברה עברה לרווחיות בשנת 2023 ומתנהלת כבוטסטראפ ללא השקעות של משקיעים חיצוניים. אוקורה מעסיקה כ-100 אנשי מקצוע בישראל, שווייץ, גרמניה, קפריסין והודו ומגייסת עובדים נוספים בכדי לתמוך בצמיחתה.