הלחצים של לשכת רואי החשבון הועילו. בעקבות פגישה שקיים בשבוע שעבר נשיא הלשכה חן שרייבר עם שר האוצר בצלאל סמטוריץ', הוחלט ברשות המיסים לדחות את מודל הפעלת חשבוניות ישראל ל־5 במאי 2024. הדחייה התקבלה בין השאר תוך התחשבות באנשי המילואים.
החל מ־5 במאי, עוסקים המקבלים חשבוניות מס בסכום העולה על 25 אלף שקל יוכלו לנכות את מס התשומות (כלומר לקזז את החשבונית) רק אם לחשבונית יש מספר הקצאה.

ברשות המיסים הסבירו כי הם מתחשבים בבעלי עסקים שטרם השלימו את ההיערכות הטכנולוגית לעמידה בחוק בשל הלחימה בעזה. עוסקים שהשלימו את הפיתוח הטכנולוגי, כבר יכולים להנפיק מספרי הקצאה.

לדברי מנהל רשות המיסים שי אהרונוביץ', דווקא בשל המלחמה יש חשיבות רבה להפעלת המודל כדי להתמודד עם תופעת החשבוניות הפיקטיביות. על פי ההערכות ברשות, הנזק לקופת המדינה הנגרם מההון השחור של הנפקת חשבוניות פיקטיביות נאמד במיליארדי שקלים לשנה.

בימים הקרובים תפנה הרשות באופן יזום לבעלי עסקים המשרתים במילואים ולבעלי עסקים ביישובי ספר בצפון וביישובי העוטף בדרום, שלפי הנתונים שבידי הרשות מוציאים חשבוניות בסכום העולה על 25 אלף שקל. היא תסייע להם להירשם במערכת לצורך יישום החוק.

אהרונוביץ': "תיקון חוק מע"מ בנוגע להקצאת מספרי חשבוניות מס, נועד לסייע למאבק בתופעת החשבוניות הפיקטיביות. התיקון רלוונטי לעסקאות מעל ל־25 אלף שקל נכון לשנת 2024. ב־23.10.2023 העניקה הרשות ארכה עד 1.4.24, ולאור פניות הוחלט על ארכה נוספת".