שר הכלכלה ניר ברקת החזיר היום (חמישי) את שטראוס ל"רשימה השחורה" של חברות שהעלו מחירים בזמן המלחמה. מטעם לשכתו נמסר: "לשכת שר הכלכלה ניר ברקת מבקשת לעדכן את הציבור כי חברת 'שטראוס' עברה לרשימה השחורה של חברות שהעלו מחירים בזמן המלחמה. 'שטראוס' נכנסה לרשימה השחורה לאחר שלא עמדה בהתחייבותה להוריד את מחירי מוצריה למחיר שקדם ל-7 באוקטובר. אנו מאוכזבים מההתנהלות של שטראוס וקוראים לציבור הישראלי לקנות חכם".

ברשימה השחורה אותה קבע ברקת נמצאות גם אסם ויסוצקי וחברות נוספות. כזכור, לפני כשבועיים הציב שר הכלכלה לחברות המזון שהעלו מחירים מה-7 באוקטובר, אולטימטום של 72 שעות לביטול העלאות המחירים. הוא הודיע אז כי במידה ולא יעשו זאת ייכנסו לרשימה שחורה ויעברו מסלול של ״ביוש רגולטורי״, וכן מהלכים חקיקה מהירים שירתיעו את החברות מהעלאות מחירים לשם שיפור שורת הרווח. 

ברקת ציין אז כי "מאז השביעי באוקטובר, מדינת ישראל מצויה במלחמה קשה וארוכה, לה השלכות קשות על המשק הישראלי והציבור בפרט. לתדהמת כולנו, בחסות המלחמה, אנו עדים להעלאות מחירי המזון על ידי תאגידים גדולים, ספקים וקמעונאים, וזאת ב'תיאום' כמעט מושלם.  לצערי קריאות הציבור וגם קריאותיי, להקפאת מחירים בתקופה, זו לא נענו. מדובר ביריקה בפרצופו של ציבור הצרכנים אשר נאמן לכם ומעשיר את קופתכם וכיסכם. בתקופה זו היה מצופה מכם, באופן וולנטרי, להיכנס תחת האלונקה, לשאת בנטל ולסייע. סולידריות היא נשמת אפה של החברה בישראל, ולא קיבלתם פטור ממנה".

משטראוס נמסר: ״כחברה ישראלית ציבורית שטראוס פועלת בשקיפות מירבית ותוך מחוייבות כלפי הצרכנים לשמירה על רמת מחירים הוגנת ותחרותית. שטראוס פועלת על פי הסיכומים עם משרד הכלכלה, מעניקה הנחות לקימעונאים בהיקפים רחבים יותר מאלו שסוכמו ואשר מכוחם נכללה  ברשימה הלבנה מלכתחילה. למעשה, לצד המבצעים, סל המוצרים של החברה לקמעונאים כיום משקף מחיר נמוך יותר מאז ה-7.10.
גם בימים אלו נמצאת החברה בשורה של מבצעים במוצרים השונים, אשר הורחבו לקראת החגים ואין בכוונתה לעלות מחירים בעת הזו. צר לנו כי שר הכלכלה סירב להיפגש עם חברת שטראוס בכדי לשמוע את הנתונים האמיתיים".

עוד נודע כי בכוונת משרד הכלכלה לנקוט צעדים נגד חברת אסם. המשרד אף מקדם הדבקת מדבקות שחורות על מוצרים של חברות שהעלו מחירים ונמצאות ב"רשימה השחורה".

ברקת: ״החוק החדש יחייב להדביק מדבקות שחורות על מוצרים שמחירם עלה בשעת מלחמה. החברות ברשימה השחורה פוגעות בציבור הישראלי בשעה קשה של מלחמה, שכל העם פועל בסולידריות ורק החברות הללו מנותקות. לצערי. חברת אסם מעדיפה להיות ברשימה השחורה. היא מאמינה שהיא תעלה מחירים במלחמה ואתם תשכחו לה את זה. זה לא מפתיע כי רובכם לא יודעים שאסם היא כבר לא חברה ישראלית. אסור לאסם להעלות מחירים במלחמה. זו יריקה בפנים של כולנו וזו שבירת הסולידריות הישראלית. אחיי הישראלים זה בידיים שלכם לעצור את זה. אל תקנו אסם. אני אמשיך להילחם ככל שאני יכול לטובתכם״.

אושרה הרפורמה של ברקת בוועדת הכלכלה

בתוך כך, ועדת יוקר המחייה בראשות ראש הממשלה אישרה את הרפורמה של שר הכלכלה ברקת ״מה שטוב לאירופה טוב לישראל״. משרד הבריאות הסכים למתווה של השר שקובע כי ניתן יהיה לייבא לישראל מוצרים שמשווקים באירופה באופן חופשי. כעת לאחר האישור של ועדת השרים, יעלה תזכיר החוק בשבוע הבא ויתחיל הליך חקיקה מהיר בכנסת. הצפי הוא שהחקיקה תושלם במלואה עד תום מושב החורף (עד חודש אפריל 2024). 

שר הכלכלה ניר ברקת: ״זהו יום היסטורי. אני מברך את רה״מ והשרים על התמיכה ברפורמת מה שטוב לאירופה טוב לישראל. במשך עשרות שנים מנסים לפתור את בעיות יוקר המחייה בישראל, ובפעם הראשונה יש פה טיפול יסודי ושינוי מבני של השוק הישראלי ופתיחה אמיתית של תחרות. רק תחרות אמיתית תוריד מחירים ותבטל את השליטה של המונופולים בצרכנים. כי מה שטוב לאירופה - טוב לישראל״.

 ראש הממשלה בנימין נתניהו: "אנחנו מביאים היום בשורה גדולה למאבק ביוקר המחיה: מה שטוב לאירופה - טוב לישראל. אני רוצה להודות לחבריי - לשרי הבריאות, הכלכלה, האוצר, האנרגיה, החקלאות ואנשי משרדי, ולך פרופ' שמחון, על זה שהצלחתם להגיע להסכמה סוף סוף. אנחנו נביא תזכיר חוק עוד השבוע לחקיקה מהירה בכנסת. זה יוריד מאוד את מחירי הקוסמטיקה והמזון במדינת ישראל. זו ברכה גדולה מאוד".