AllJobs, הפלטפורמה המתקדמת והגדולה בישראל לניהול קריירה ולגיוס עובדים, משיקה קמפיין ראשון לשנת 2024, עם התעוררות המשק והצמיחה בהיקף המשרות הפנויות. הקמפיין בקריינות של שי אביבי, עלה בטלוויזיה ביום רביעי האחרון, בפלטפורמות הדיגיטל השונות וברשתות החברתיות, והתמקד בקריאה לציבור העובדות והעובדים בישראל לחזור ולחפש עבודה באחת מ-30,000 המשרות הקיימות באתר.  

הקמפיין שהופק על ידי חברת הפרסום מנצ', נשען על התובנה שבניגוד לתחושה הרווחת, יש המון משרות פנויות כרגע. 

שוק התעסוקה בישראל עבר ועודנו עובר תקופה מאתגרת. החל מחודש אפריל 2023, הצמיחה של המשק נעצרה והתחלנו לראות שינוי מגמות בשוק. ההפגנות, אי הוודאות, סביבת הריבית, יוקר המחיה – כל אלו התחילו לקרר את שוק התעסוקה. פחות גיוסים ופחות תזוזות של עובדים. המלחמה ברבעון האחרון של השנה, עצרה את המשק לחלוטין במהלך החודשים אוקטובר ונובמבר.

עם זאת, שנת 2024, מתחילה עם התאוששות קלה, ונכון לעתה, מספר המשרות ב-AllJobs עבר את רף ה-30 אלף; נתון שעדיין נמוך ביחס לתקופה שלפני המלחמה, אך מציג התאוששות, כמעט מפתיעה, ביחס לחודשים אוקטובר-דצמבר. בנוסף, אנו רואים חזרה לביקושים גבוהים בקרב המעסיקים הגדולים, וגם בקרב המעסיקים הקטנים-והבינוניים שמתחילים לטפס למעלה במספר המשרות באתר; נתוני התעבורה באתר במהלך החודשיים האחרונים גבוהים מאוד, הגבוהים שהיו מזה תקופה ארוכה, והמעסיקים משדרים לראשונה יותר אופטימיות מאשר פסימיות.

לכן, AllJobs יוצאת עם קמפיין רחב הקורא לציבור לחזור ולחפש עבודה לאור התעוררות העסקים והעלייה בהיקף המשרות הפנויות במשק. זהו הזמן הנכון לחפש עבודה חדשה או את השינוי והשדרוג במקום חדש. 

את הקמפיין שעלה ליווה שי אביבי בקריינות הייחודית לו, ויקודם בשבועות הקרובים בערוצים המובילים ובדיגיטל. 

הילה מוסקל, סמנכ"לית שיווק ותוכן, AllJobs: "שוק התעסוקה חווה בשנה האחרונה תנודות רבות עם תחומים מובילים שחווה ירידה וצמצומים, כדוגמת ההייטק, וירידה כללית של המשק כולו, בדגש על הרבעון האחרון של השנה בעקבות המלחמה. העלייה במספר המשרות באתר מסמל את חזרת המשק לפעילות ויציבות ואנו מאמינים שאם הדברים ימשכו נראה התאוששות מהירה, כפי שהתרחשה לאחר הקורונה. הקמפיין מבטא את הדרישה של המעסיקים לגייס עובדים ובמהרה וזה הזמן של ציבור העובדים לחפש את המשרה הבאה אצלנו באתר".

בסקר חדש של מחלקת המחקר ב-AllJobs נבחנה השפעת המלחמה בשבועות הראשונים שלה על המשק ושוק העבודה. בסקר שנערך בקרב העובדות והעובדים בישראל, השתתפו 582 גברים ונשים, בחתך גיל עבודה ובחלוקה לכל חלקי הארץ ולכלל המגזרים והחברות. בבחינת המשתתפים בסקר; 53% מהמשיבים הינם שכירים, 11% עצמאים, 4% גם שכירים ועצמאים ו-32% אינם עובדים כרגע. 58% מהם עם ילדים ו-34% העידו שיש להם ילדים מתחת לגיל 18. 

נושא המשק הישראלי וחוסנו, נמצא גם כעת במרכז השיח הציבורי וככל שהלחימה מתמשכת ומתארכת אנו עדים להשפעות הישירות שלה על שוק העבודה. גם אחרי 4 חודשי לחימה אנו רואים כי מגמת סגירת עסקים, פיטורים, הוצאת עובדים לחל"ת ועד צמצום שכר ותנאים. 

AllJobs משיקה בימים אלו שירות למעסיקים ועובדים ביחד עם Payro המאפשר לעובדים למשך חלק מהמשכורת שלהם כמקדמה במהלך החודש. זהו ענף צומח בעולם ובדגש על ארצות הברית שמוערך ב-1 מיליארד דולר בשנה של העברות ושהחברות הגדולות בעולם כדוגמת מקדונלד'ס, טרגט ופייפאל משתמשות בו כהטבה לעובדיהם. 

לכן, במחלקת המחקר של AllJobs בחנו את ההשפעות על המשק ובעיקר על מצבן הכלכלי של העובדים והעצמאים והתמקדו בנושא מרכזי בסקר הנוכחי, והוא האופן בו מנהלים כיום האזרחים בפן הכלכלי וכמה מהם נזקקים להלוואה או סיוע מצד המעסיק. בנוסף, האם כלל חשבו על האפשרות למקדמת מעסיק על בסיס המשכורת וכיצד אפשרות כזו יכולה לסייע להם במקרה הצורך. 

הרוב המכריע - 80% מתמודדים כיום עם קושי כלכלי. 39% במידה רבה. לשאלה המרכזית, האם אתם יכולים להעיד על קושי כלכלי בתקופה זו, השיבו 80% מהמשיבים לסקר כי הם מתמודדים כעת עם קושי כלכלי. 41% במידה מועטת, 39% במידה רבה ו-20% הנותרים העידו שלא חווים קושי כלכלי.

בנוסף, 39% העידו שהקושי נובע באופן ישיר למלחמה הנוכחית, 37% מעידים שהקושי הגיע בחודשים האחרונים ו-29% מעידים שהם מתמודדים עם הקושי הכלכלי כבר מספר שנים. 

46% צמצמו בהוצאות, 12% בדברים חיוניים כדוגמת מזון. השפעות הכלכליות מקבלות ביטוי אצל כל אחד בדרך שונה. חלק חוסכים במותרות אך לחלק אין ברירה ועליהם לצמצם גם בדברים חיוניים כדוגמת מזון, חשבונות והוצאות שוטפות. ראשית, 46% מהמשיבים העידו שהם צמצמו את ההוצאות באופן כללי. 11% ציינו שהם צמצמו בהוצאות הגדולות כדוגמת רכב וחופשות, 31% העידו שצמצמו בדברי מותרות, כגון: מסעדות ובתי קפה, חוגים, אופנה וביגוד ובידור. 12% מהמשיבים ציינו שהם מצמצים בדברים החיוניים כדוגמת מזון וחשבונות, נושא מדאיג. 

18% השיבו שהם דוחים באופן קבוע תשלומים, 67% העידו שמקדמה מהמשכורת יכלה לסייע להם. הקושי הכלכלי והצמצום מקבלים ביטוי גם באופן העמידה בהתחייבויות ותשלומים. 18% מהמשיבים לסקר העידו שהם דוחים את התשלומים באופן קבוע עד לקבלת המשכרות. 36% נוספים ציינו שהם דוחים אך רק בעתות משבר. ו-46% ציינו שהם לא דוחים תשלומים כלל. בנוסף, 67% מהמשיבים, העידו שמקדמה מהמשכורת הייתה יכולה לסייע להם בפן הכלכלי במהלך החודש. 

שירות מקדמה כמנוע צמיחה והטבות לעובדים

השירות שקיים במדינות רבות בעולם, ביניהן: ארה״ב ובריטניה בראש, ספרד, צרפת, קולומביה, פרו, מקסיקו, אוסטרליה, דובאי, ניגריה, אינדונזיה מגיע גם לישראל בימים אלו. עשרות מיליוני בני אדם כבר מקבלים את השכר שלהם לפני סוף החודש ברחבי העולם ותחזיות מסוימות מצביעות על כך שב-2030 זה יהיה סטנדרט עולמי. נושא קבלת תשלום מקדים על חשבון המשכורת מקבל ביטוי רחב במדינות אחרות בעולם ובדגש בארצות הברית, שם 7 מתוך 10 מעסיקים בסדר גודל בינוני מציעים את ההטבה הזו, וגם חלק מהחברות המובילות בעולם, בינהן: וולמארט, טרגט, מקדונלד'ס, אובר, ליפט, אדקו, הילטון, דומינוס פיצה, סאבוואי, פייפאל ועוד.

בשביל לעזור לעובדים במשק לקבל את השכר באופן נזיל וגמיש, ולהרוויח מעט נחת ורווחה כלכלית AllJobs מציעה לעובדים ולמחפשי העבודה את האפשרות לקבל חלק מהמשכורת במהלך החודש במקום לקחת הלוואה או פתיחת חסכונות.

לירן חן, סמנכ"ל הפיתוח העסקי בקבוצת AllJobs, ציין: "אנו מזהים בשנים האחרונות את הצורך של מעסיקים לתת ערך מוסף לעובדיהם ולצד זה, דרישה של העובדים למענים קונקרטיים שמסייעים להם בחיי היום יום ויוצרים יציבות. לכן, החלטנו ב-AllJobs על שיתוף הפעולה עם Payro שיאפשר למעסיקים להנגיש לעובדיהם את אחד מפתרונות הרווחה הפיננסית הנפוצים והמועילים בעולם במקביל למיצוב המעסיק כחדשני, אטרקטיבי ותחרותי".

גורם ראשון בארץ שמאפשר לקבל חלק מהמשכורת כמקדמה, היא חברת Payro שנותנת לכל עובד שכיר בישראל את האפשרות לקבל חלק מתשלום המשכרות כמקדמה וללא דרישה לאישור מהמעסיק. העובד מצטרף לשירות של Payro בחינם ויכול בכל מצב לעדכן בקשה למקדמה בהתאם לדרישתו ולקבל את התשלום באופן מידי. זו פלטפורמה לרווחה פיננסית אמיתית שמטרתה לשנות את שיטת התשלום השכר בישראל.

שיתוף הפעולה עם AllJobs יאפשרו להגיע לקהלים רבים יותר של מעסיקים ועובדים במשק ויחזקו את העסקים שיחליטו ליישם את השירות ויגדיל את פוטנציאל הגיוס עובדים באופן רחב יותר. 

אריאל יעקב, מנכ"ל Payro, ציין: "שיתוף הפעולה עם AllJobs יאפשר לנו להגיע לקהלים רבים יותר של מעסיקים ועובדים במשק, הטכנולוגיה מאפשרת לעובדים להעביר חלק מהשכר הצבור שלהם לפני סוף החודש במטרה להתמודד עם הוצאות לא צפויות ובעיות תזרים ולהימנע ממקורות הלוואה יקרים ובעייתיים. כבר היום נהנים עשרות אלפי עובדים משקט נפשי ורשת ביטחון כלכלית. השימוש ב-payro עוזר למעסיקים לחזק את הקשר והאמון עם העובדים שלהם וכך הם נהנים משימור עובדים טוב יותר, גיוס עובדים מהיר יותר, עליה בפרודוקטיביות מתוך תחושת שביעות רצון במקום העבודה". 

37% מהעובדים מעוניינים בשירות זה

בבחינת האפשרות לקבלת מקדמה מהמעסיק, השיבו 12% מהנשאלים שהם ביקשו וקיבלו, 4% נוספים ציינו שביקשו אך לא קיבלו ועוד 9% שהתביישו לבקש למרות שהיו צריכים. 75% הנותרים ציינו שלא ביקשו מעולם. 

עם זאת, כאשר נשאלו האם היו מעוניינים באפשרות זו, 37% מהנשאלים השיבו שהם היו מעוניינים באפשרות זהו. 12% ציינו שהיו מושכים בין 10%-15%, 13% ציינו שהיו מושכים 16%-25%, 11% ציינו שהיו מבקשים 26%-50% מהמשכורת.