חברת האנרגיה אנרפוינט מבית כלמוביל זורמת אל הטרנד הציבורי של הצטיידות במערכות ביתיות לאגירת חשמל. ל"מעריב" נודע כי החברה מציעה בימים אלה מערכת אנרגיה סולארית, הכוללת מערכת גיבוי ואגירה של חשמל.

יוזמה חדשה שתסייע לבעלי העסקים באשקלון
מעשנים? אתם עומדים לשלם על כך הרבה יותר

עם התקנת המערכת הסולארית אפשר יהיה להבטיח עצמאות ורציפות אנרגטית לצרכים הבסיסיים ללא תלות באספקת החשמל המרכזית. אפשר כמובן גם להתקין מערכות גיבוי ואגירה ללא מערכת סולארית, אך הן יספיקו לזמן מוגבל יותר.

חלק מהאנרגיה החשמלית המיוצרת באמצעות פאנלים תוזרם ליחידת אגירה (סוללה או סוללות). בעת הפסקת חשמל בבית, מערכת הגיבוי נכנסת לפעולה ומאפשרת הפעלה אוטומטית של צורכי החשמל הבסיסיים בבית.

אפשר להשתמש בסוללות גם לצורכי גיבוי בעת הפסקת חשמל, ובעת שגרה לצריכה עצמית של חשמל בשעות הערב. אנרפוינט נרכשה ב־2022 על ידי יבואנית הרכב כלמוביל. יצור החשמל מאנרגיה מתחדשת יגיע עד 2025 ל־20% מצריכת החשמל ועד שנת 2030 ל־30%.

פעילות צוות הקרב של חטיבה 401 (צילום :דובר צה"ל)

המנכ"ל אביב פפר: "מחירי החשמל המאמירים הביאו את תחום האנרגיה הסולארית ללב השיח. לצד הביטחון האנרגטי, זאת השקעה עם כדאיות כלכלית מובהקת המייצרת הכנסה פסיבית לבעל הנכס. המערכות מייצרות חשמל נקי ללא זיהום סביבתי, ומניבות תשואות שנתיות דו־ספרתיות בסיכון נמוך למשך 25 שנה".