מנכ"ל הבורסה, איתי בן זאב, נאם היום (שני) בוועידת ההנפקות השנתית של איגוד החברות הציבוריות. במהלך הוועידה הזהיר בן זאב מהמצב הכלכלי אליו מדינת ישראל הולכת ודרש לפעול לחיזוק ההשקעות בישראל.

למרות המלחמה: השכירים במשק מרוויחים יותר| כל הפרטים
קריסה כלכלית: בנק ישראל חייב להציל את משקי הבית מקטסטרופה

"מדינת ישראל, בלי להתכוון, מעודדת לקחת את הכסף שלנו ולהוציא אותו לחו"ל", אמר בן זאב בפתח דבריו, "האם זה יעשה טוב לאנשים פה? חד־משמעית לא. למה לא לחבק את היזמים והמשקיעים שחיים פה ותומכים בכלכלה הישראלית? כמו שחברה בונה תוכנית עסקית חמש שנים קדימה, למה לא לעשות זאת גם כאן?".

"לפני כמה שנים, אמרו ששוק ההון זה מקום לעשירים. אין אזרח בישראל שהפנסיה שלא לא כאן", הוסיף, "אם נקום בעוד עשר שנים והכסף לא יהיה פה, נהפוך ממדינה עשירה למדינה ענייה. זה מדרון חלקלק".

במהלך דבריו, העביר בן זאב מסר לחברות הציבוריות: "אנחנו בבורסה, מסתכלים על מבנה של שוק ההון הישראלי וכולנו יודעים שיש לנו כמות שחקנים לא רבה כמו שהיינו רוצים - אלא גופים מוסדיים שמנהלים הרבה כסף, אבל לא מייצרים מספיק נזילות וסחירות. מצד שני, יש את החברות הציבוריות. הרבה מאותן חברות לא מדווחות באנגלית או לא משקיעות בקשרי משקיעים. הן לא מביאות יותר ידיים שיביאו יותר סחירות. אז מעבר למה שאפשר לעשות, גם החברות הציבוריות צריכות לתת דגש כיצד מייצרות יותר נזילות, כי אנחנו לא מרוצים מהמצב הקיים".