ח"כ אליהו רביבו, מרכז הקואליציה בוועדת הכספים, שוחח היום (שלישי) עם גדעון אוקו ברדיו 103fm והתייחס לאיומו בדיון שנערך בוועדת הכספים לטרפד את העברת תקציב המדינה במידה והמס על הסיגריות בדיוטי פרי יעלה. 

אחרי החלפת המנכ"ל: פיטורים בחברת ורביט
הבורסה לניירות ערך מטפסת לגבהים חדשים – האם אנחנו צריכים לחשוש? 

"הטלפון שלי נדבק ברוגלה, יש הרבה תקיעות בו בשבועיים האחרונים", סיפר רביבו בפתח השיחה. "אני מטווח מבחינה דיגיטלית. הטלפון תקוע, ביצוע פעולות באופן לא רצוני בנייד, חוסר זמינויות, תקיעת קווים". 

כשנשאל מי לדעתו עומד מאחורי זה, השיב: "אני לא יודע, אני יודע לומר שברשתות הדיגיטליות אתמול התחילה מתקפה מטורפת מאינדונזיה ומלזיה". עוד סיפר כי זה קרה לעוד חברים בממשלה. "גם בוואטסאפ שיחות בלתי פוסקות. אמנם היו זה נרגע, אבל היינו תחת מתקפה של אלפי הודעות וחיוגים מסביב לשעון. בכל שעה אפשרית פשוט מטרילים".

בהמשך הוסיף: "היום יצאה עוד כותרת שקרנית, הרפרנרטית אליה כיוונתי את דבריי ואמרתי שזה סוכם עם מנהליה, היא עובדת באגף התקציבים באוצר, את הסיכומים סיכמנו עם מנהליה באגף האוצר, בידיעתה. היא פשוט פועלת מתוך אג'נדה שאני מאוד מכבד, באפיק הבריאותי, והם מסתכלים במאקרו כלכלה עם השפעות פיסקליות נוספות. משם הגיעו הסיכומים. אני יודע לומר ולהצהיר, ביממה האחרונה לא נפגשתי ולא החלפתי מילה אחת קטנה עם שר האוצר. לעניין המיסוי, אני מעדיך את האינטרסים הכלכליים של מדינת ישראל. לא באופן מכוון חלק גדול מהמהלכים שהובלתי, בתוך ועדת הכספים, יצא שהם היו נגד קהל בוחריי.

יצא שמאבק שאני נאבק בו כדי למנוע נזק מטורף לכלכלת ישראל ולרשות שדות התעופה, בתוך זה תהיה הגנה גם כן על חלק מקהל בוחריי. לא הסתרתי את זה, ולכן נתתי לזה ביטוי ראשון. רשות שדות התעופה היא הרשות אולי היחידה בישראל שאינה מתוקצבת מקופת המדינה. היא מחלקת את תגמוליה באופן שווה ושווה עם קופת המדינה. ברגע שפוגעים בהכנסותיה יוצרים את המציאות באופן מיידי, גורמים להיות בתת חוזה עם חברה בינלאומית". 

עוד אמר: "קונספציה שגויה ברגולציה פסולה ומיותרת של אנשי רשות המיסים, גרמה לכך שלא רק שמדינת ישראל תילחם באופן מוצלח במעשנים של הסיגריות האלקטרוניות ותכניס כסף לקופת המדינה, הרגולציה גרמה לכך שהרבה כסף לא ייכנס אבל הרבה סיגריות ייכנסו. אני לא מכיר בן אדם שבהפרש של כמה שקלים באופן חד פעמי בתקופה שהוא נוסע, בגלל 10 חפיסות סיגריות החליט אם הוא מעשן או לא. אם אתה תגיע לקופה עם כמות מעל המותר ותבקש להשאיר אותה בארץ אתה לא תוכל אלא אם זה יחולק בין מספר נוסעים. המחשב לא מאפשר את זה". 

על השאלה האם יש לו ביקורת על סמוטריץ', השיב: "את הביקורת שיש לי על שר האוצר אני בעת הזו מעדיף לשמור לפגישות העבודה שלי איתו. טעה שר האוצר שחרף העובדה שבפגישותינו הוכחתי לו שההשפעה שלילית הרסנית, ושהישג בריאותי לא יינתן, טעה שר האוצר שלמרותש הבין את זה לא עצר את זה כשזה עדיין בחיתוליו ועל ידי כך היה מונע חגיגה של האופוזיציה. שר האוצר בחוסר נקיטת עמדה אכן שיחק לידי האופוזיציה". 

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm