המטבע הדיגיטלי ביטקוין נסחר כעת סביב רף של 69 אלף דולר למטבע אחד, לראשונה מאז חודש נובמבר 2021. אז מה גרם לעלייה? לפי ניתוח של אנליסטים בתחום, האירוע המשמעותי ביותר על מחיר הביטקוין התרחש ב-11 בינואר, כאשר אושרה תעודת סל (ETF)  לראשונה לביטקוין על ידי 11 מוסדות בורסאיים בוול סטריט.

מה זה אומר? כעת נוכל אנחנו לקנות ולמכור ביטקוין דרך קרנות הסל הללו, בקלות רבה מה שיכניס יותר כסף לנכס הזה. זה כמו להכניס את הביטקוין לשוק ההון או כמו להוסיף עוד מדף לארון שלך. שווי הביטקוין עומד על 1.28 טריליון דולר, ושוק הקריפטו כולו נאמד ב־2.44 טריליון דולר, זאת בהתאם לנתוני coinmarketcap.

לפי ניתוח של אנליסטים בתחום, האירוע המשמעותי ביותר על מחיר הביטקוין התרחש ב-11 בינואר, כאשר אושרה תעודת סל (ETF)  לראשונה לביטקוין על ידי 11 מוסדות בורסאיים בוול סטריט. מה זה אומר? כעת נוכל אנחנו לקנות ולמכור ביטקוין דרך קרנות הסל הללו, בקלות רבה מה שיכניס יותר כסף לנכס הזה. זה כמו להכניס את הביטקוין לשוק ההון או כמו להוסיף עוד מדף לארון שלך, אמר אמש איציק יהושע למעריב. 

יש האומרים שזה האירוע הגדול ביותר בתולדות 15 שנותיו של הביטקוין. במציאות בה מנהלות הנכסים הגדולות בעולם, חברות כמו בלאקרוק ופידליטי שמנהלות יחדיו לבדן כ-14 טריליון דולר, משווקות ללקוחתיהן גם את הביטקוין, המשמעות היא שגל של כסף חדש ומוסדי עושה דרכו לרכוש ביטקוין כבר כעת. למעשה הביטקוין שחיפש את דרכו לכיוון הכסף המוסדי הגדול, נכנס לפני חודש וחצי בדלת הראשית עם שטיח אדום ושלטי "ברוך הבא" בכניסה. 

הגורם השני לעליות במחיר הביטקוין הוא טכני: בעוד כחודש וחצי, ב-20 באפריל 2024, יתרחש אירוע המכונה אירוע החצייה (HALVING) של הביטקוין. מדובר באירוע טכני, שקורה אוטומטית לפי פרוטוקול הביטקוין, אחת לארבע שנים, בפרק זמן קבוע מראש. מה קורה באותו אירוע? כמות הביטקוין שנוצרת בכל יום נחתכת בחצי, וכתוצאה הביטקוין נהפך ליותר קשה להשגה כי ההיצע שלו מצטמצם. במילים אחרות, יהיה פחות ביטקוין בשוק, וזה יכול להביא לעליית מחירו. 

שילוב שני האירועים הללו, בהם מצד אחד לפני חודש וחצי הביקוש לביטקוין עלה משמעותית, מול האירוע הצפוי בעוד חודש בו ההיצע יצומצם משמעותית, עשוי לפי האנליסטים להזניק את המחיר. 

המשקיעים המתוחכמים ערים לכך, וההערכות הן שכסף מתוחכם מסתער כבר כעת על הביטקוין, והרכישות בתקופה האחרונה נובעות מהסיבות הללו.