השבוע מתקיים זו השנה השישית בישראל הפרויקט לצמצום בזבוז מזון אותו יזם ארגון TNS במטרה להעלות את המודעות בקרב הציבור לבעיה של בזבוז מזון. 

עם חנוך דאום וסטטיק: פרטנר ערכה כנס לסיכום 2023
הדולר לא עוצר: מתחזק ל-3.67 שקלים

כ-20% מצריכת המזון בישראל נעשים במסגרת הסעדה מוסדית (אירועים, כוחות הביטחון, מקומות עבודה, מלונות, בתי חולים, מסעדות ומוסדות חינוך). בזבוז המזון במטבחים אלה מוערך ב-226 אלף טונות בשנה, מתוכם מוערך כי במקומות עבודה קיים בזבוז מזון שעומד על 45 אלף טון. 17 אלף טון מוגדרים ברי הצלה. 

בחברת סודקסו ישראל השיקו בשנה האחרונה את waste-watch, טכנולוגיה שמאפשרת דיווח וניטור פסולת מזון טרם השלכתו לפח. נתוני הדיווח מספקים מידע בזמן אמת במטרה לזהות הזדמנויות להתייעל ולהפחית פסולת מזון ולדייק את ייצור המזון בהתאם לצרכים. מאז תחילת הפרויקט בארץ נמנע בזבוז מזון של מעל 2,400 ק"ג, וכך הופחתה פליטה של 17 טון פחמן דו-חמצני. סכום זה שווה ערך להצלת כ-4,500 ארוחות.

נעמה שלו, מנהלת שיווק ואסטרטגיה, Sodexo ישראל: "אנו רואים חשיבות רבה בהטמעת חדשנות טכנולוגית לאורך כל השרשרת, אשר בסופו של דבר משפיעה באופן ישיר על חוויית הצריכה של הסועדים. אנו מחויבים להמשיך לפעול לצמצום בזבוז מזון למען מחר טוב יותר".