שלושה חודשים לאחר שמונה כמחליפה של מיכל רוזנבוים לתפקיד מנהל רשות החברות הממשלתיות, ינקי קוינט מסיים את תפקידו. זאת, לאחר שמראש היה ברור שהוא מגיע על תקן ממלא מקום, ובייעוץ המשפטי מנעו ממנו את האפשרות לקבל את התפקיד במשרה מלאה.

העמותה שפועלת לצמצום הפערים המגדריים: "המלחמה הוכיחה שאין לנשים תקרת זכוכית"
לקראת חג הפורים: באיזו רשת הכי זול להרכיב משלוח מנות?

נזכיר כי קוינט משמש כראש רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) והיה מנוע מלשמש בו־זמנית בשני התפקידים. בעקבות כך, פרסמה נציבות שירות המדינה מכרז חדש לתפקיד. את המועמדות יש להגיש עד 3 באפריל, המועד שבו יסיים קוינט את תפקידו.

נראה כי המילה האחרונה בנוגע לבעל התפקיד החדש תהיה של השר דודי אמסלם, האחראי על רשות החברות הממשלתיות. מספר מועמדים כבר גילו עניין במשרה, ונראה כי לקוינט עצמו תהיה השפעה מסוימת על הבחירות. עד לפרישתו מהתפקיד, הוא אמור לקדם שלושה מהלכים - הפרטת בנק הדואר, הנמצא בהליכי הפרטה מתקדמים, מכירת חלקה של המדינה בחברה לניהול קרנות ההשתלמות ההסתדרותיות ומכירת חלקה של המדינה בבנק יהב.

בנק יהב נשלט על ידי בנק מזרחי טפחות (50%) והחברה למפעלי כלכלה ותרבות לעובדי המדינה (50%), המוחזקת בחלקים שווים על ידי המדינה וההסתדרות. קוינט יביא בימים הקרובים לוועדת השרים לענייני הפרטה את הבקשה לאישור המכירה. רשות החברות כבר מגייסת מעריכי שווי לקביעת שוויו של הבנק. על פי ההערכות, שוויו גבוה במקצת מהונו העצמי והוא מוערך בכ־2.5 מיליארד שקל.

נראה כי הקונה צפוי להיות בנק מזרחי טפחות, שכאמור כבר מחזיק במחצית מהמניות. מכירה לצד ג' עלולה להימשך זמן רב, שכן הדבר יהיה כרוך בקבלת היתר שליטה מבנק ישראל. עם זאת, חשוב יהיה לבצע הליך מכירה פומבי כדי לקבוע עבור בנק יהב מחיר ריאלי. הבנק מנוהל כיום על ידי אבשלום בוסקילה ובתפקיד יו"ר הדירקטוריון משמש ישראל אנגל.

בתגובה לפניית "מעריב", אישר קוינט את פרישתו מהתפקיד והוסיף: "הגעתי מראש לתקופת כהונה קצובה ואחזור לתפקידי כיו"ר רשות מקרקעי ישראל. אקדם את מהלכי ההפרטה שבדרך ואסייע בכל יכולתי לכניסתו של המנהל החדש שייבחר".