תוכנית ההסמכות הייחודית "פיוצ'ר רדי" של רשת אורט ישראל נועדה להכשיר בצורה הטובה ביותר את תלמידי הרשת מחטיבות הביניים והתיכונים לעסוק במקצועות המדע והטכנולוגיה בעתיד. בימים אלה התוכנית מעודדת את תלמידיה בבתי הספר של הרשת לנצל את הזמן גם בתקופת המלחמה ללימודי הכשרות להייטק שייסעו להם לקראת הצעד הבא בעולם התעסוקה.

"ההורים במצוקה מאוד גדולה, נקודת זיכוי עד גיל 3 זה פלסטר ולא פתרון"
קורס להכשרת מומחים לניהול התנדבות בארגונים

בשיתוף עם IBM Skills Build, תוכנית ההסמכות של IBM, מעניקה התוכנית הסמכות יוקרתיות אשר פתוחות בפני כלל התלמידים ללא קשר למסלול הבחירה של התלמיד בבית הספר וללא קשר להישגיו הלימודיים, ובסופו של התהליך התלמידים זוכים לקבל הסמכה בינלאומית של חברת IBM המעניקה לבוגרי התוכנית ארגז כלים רלוונטי ויתרון בשוק ההייטק. 

ברשת אורט מסבירים כי דווקא בזמנים קשים אלו, למידה עצמאית דורשת אחריות אישית גבוהה מצד התלמידים המעוניינים לקחת חלק בתהליכי ההסמכות שדורשים מהם השקעה גדולה. 

אחת מהן היא שוהם סרף, תלמידת אורט רבין למדעים ואומנויות בנהריה והיא משתפת: "לא האמנתי שבגיל 16 דווקא בזמן המלחמה כשיורים עלינו טילים אצליח לעשות את הצעד הראשון שלי בדרך להייטק". 

לשוהם כבר מעל עשר הסמכות מחברות מובילות בשוק ההייטק כמו IBM והיא מוסיפה: "הלמידה להסמכות מתבצעת באופן אישי, כל תלמיד לומד באופן עצמאי ומתרגל בזום את השיעורים. אלו נושאים שלא לומדים ביומיום בבית הספר וההסמכות מעשירות את הידע שלנו בתחומים שונים ומגוונים". ההסמכות מורכבות ממגוון נושאים כמו ניהול משא ומתן, ניהול פרויקטים, תכנות, כתיבת קוד ועוד, והן מועברות באנגלית.