הבוקר מפרסם שירות התעסוקה את דוח "דופק שוק העבודה" החודשי ולפיו במהלך פברואר ירד מספר דורשי העבודה ב־28.8 אלף, שהם 10.5% בהשוואה למספרם בחודש ינואר. בסוף פברואר עמד מספר דורשי העבודה על 245.5 אלף לעומת 274.3 אלף בחודש ינואר. ירידה זו, מסבירים בשירות התעסוקה, היא המשך ביטוי להתאוששותו של שוק העבודה הישראלי ולהסתגלותו לשגרת חירום, תהליך אשר החל כבר בראשית נובמבר עם הירידה העקבית במספר הנרשמים החדשים כדורשי עבודה. 

צה"ל הודיע: סרן דניאל פרץ נפל ב-7 באוקטובר, גופתו מוחזקת בידי חמאס
השר לשעבר ששכל את בנו: "שחררו רוצחים עבור החטופים, גם את זה שהרג את בני"

עם זאת, בעוד שיעור קבוצת הצעירים (עד 34) רשם ירידה של 2.6% במספר דורשי העבודה בתוך החודש האחרון, הרי ששיעור קבוצת הביניים (35־54) וקבוצת המבוגרים (מעל 55), רשמו עליות של 1.1% ושל 1.6% בהתאמה. 

בדומה לחודשיים שקדמו, גם החודש גורסים בשירות התעסוקה כי אחד המחוללים להסתגלותו של השוק לעבודה גם בתנאי החירום היא החלטת הממשלה שלא להאריך באופן גורף את תקופת הזכאות לדמי אבטלה, בניגוד למדיניות שננקטה במהלך משבר הקורונה. החלטה זו הובילה לכך שהשוק נדרש להסתגל לעבודה גם בתנאי חירום והתוצאה היא הירידה במספר דורשי העבודה. 

עם זאת, מבהירים בשירות התעסוקה כי המשך המגמה תלוי במציאות הביטחונית, כך שככל וזו תסלים בצורה משמעותית מעריכים כי המגמה תיעצר ואולי אף תשתנה. השאלה המרכזית, מדגישים בשירות, היא בהינתן שהמציאות הביטחונית אינה מסלימה עד כמה יוסיף מספר דורשי העבודה לרדת ואילו קבוצות עלולות למצוא עצמן נזקקות לקצבאות סוציאליות כהבטחת הכנסה גם בתום תקופת זכאותן לדמי אבטלה. 

כך או כך, לפי שעה ועל בסיס נתוני החודשים נובמבר־פברואר עולה כי שוק העבודה הישראלי מתאושש ומסתגל לשגרת חירום. אף כי מספר הנרשמים החדשים בלשכות התעסוקה עודנו גבוה יחסית בהשוואה למצבי שגרה. כ־31.7 אלף מבין כלל 245.5 אלף דורשי העבודה בחודש פברואר הם נרשמים חדשים, גבוה פי 1.3 ממספרם בפברואר אשתקד. מאז פרוץ המלחמה נרשמו בסך הכל 154.2 אלף דורשי עבודה חדשים בלשכות התעסוקה.

רמי גראור, מנכ"ל שירות התעסוקה, אומר: "מגמות ארבעת החודשים האחרונים מלמדות על חוסנו של שוק העבודה הישראלי ועל מסוגלותו הגבוהה לצאת ממשברים. יחד עם זאת, מספר דורשי העבודה עודנו גבוה וחרף מגמת ההתאוששות עוד רחוקה הדרך מהחוסן שקדם לפרוץ המלחמה. לפיכך, אני קורא לכ־245.5 אלף דורשי העבודה שטרם שבו למעגל העבודה להיעזר בעובדות ובעובדי שירות התעסוקה, אשר יסייעו לכם לשוב למעגל העבודה ולחזק את המיומנויות והכישורים שלכם לקראת חזרה למעגל העבודה".