חברת תוצרת הנגב, אגודה שיתופית חקלאית בבעלות קיבוצים מאזור הנגב המערבי והעוטף, יוצאת במהלך ראשון ומשמעותי, שבמסגרתו יסומנו האריזות של הפירות והירקות של חקלאי הדרום. הסימון יהיה תחת הכותרת "גדל בעוטף ובנגב המערבי".

הסימון יופיע ברשתות השיווק, בסופרמרקטים, במינימרקטים ובירקניות. הצרכנים יוכלו לבחור בצורה מודעת בפירות ובירקות שגודלו ביישובי העוטף והנגב המערבי, כדי לתמוך בחקלאי הדרום ולשמור על ביטחון המזון. רשת הסופרמרקטים ההולנדית SPAR הודיעה שתאמץ את הסימון בירקות ובפירות שהיא מוכרת.

יישובי העוטף והנגב המערבי מהווים כשליש מכלל שטחי החקלאות בישראל. הם מגדלים כמחצית מהחיטה, מתפוחי האדמה, מהגזר ומתמר מג'הול, מייצרים 180 מיליון ליטר חלב בשנה וכן כמויות אדירות של בצל, בטטה, הדרים, אבוקדו ועוד. לאחרונה נכנס לרשתות השיווק חוק סימון ארץ מקור. סימון תוצרת הנגב הוא צעד נוסף לתמיכה בחקלאי הדרום.

המהלך גם משתלב בצורך בשימור כלכלה ארוכת טווח, תוך שמירה על ביטחון המזון, שימנע את הצורך ביבוא ירקות ופירות מחו"ל גם ממדינות עוינות. תקיפות החות'ים והחרם על טורקיה רק העצימו את העובדה שישראל היא כלכלת אי.

מנכ"ל תוצרת הנגב יורם אביגד: "המלחמה הוכיחה והעצימה את החשיבות בתמיכה בחקלאי העוטף והנגב המערבי. הסימון החדש יאפשר לצרכנים הישראלים לקחת חלק מעשי בתמיכה בחקלאות הדרום".