הדוחות הכספיים של בנק לאומי חושפים את תשלומי השכר לבכירי הבנק במהלך 2023 - וכולם גבוהים מ־3 מיליון שקל. חוק שכר הבכירים בבנקים קבע במקור מגבלת שכר שאינה עולה על 2.5 מיליון שקל לשנה, אלא שהסכומים הותאמו.

בשורה לחקלאי הדרום: רשתות השיווק יסמנו את הפירות והירקות מתוצרתם
לא רק מתנחלים: כך עלולות הסנקציות מאירופה להשפיע על כולנו

מנכ"ל הבנק חנן פרידמן קיבל ב־2023 שכר של 3.78 מיליון שקל. הסכם עבודתו קובע שהוא לא יהיה זכאי לבונוסים, וזאת הסיבה שלמרות שכרו הגבוה הוא עדיין נמוך משני חברים בהנהלת הבנק. מדובר במיכאל שילר, מנכ"ל בנק לאומי בריטניה, שהרוויח 4.36 מיליון שקל. שכרו השנתי כולל בונוס של מיליון שקל. רון בן חיים, מנכ"ל לאומי פרטנרס, נהנה משכר של 3.9 מיליון שקל בזכות מענק של 1.15 מיליון שקל.

הדוח חושף שיו"ר דירקטוריון הבנק סאמר חאג' יחיא, שפרש באוקטובר 2023, נהנה משכר של 3.11 מיליון שקל. הוראות בנק ישראל מנעו ממנו את האפשרות לקבלת מענק פרישה. יו"ר הדירקטוריון הנכנס שמואל בן צבי קיבל עבור כהונתו כדירקטור וחודשיים בתפקיד היו"ר 474 אלף שקל, תשלום לא רע לתקופת כהונה קצרה. ואילו עומר זיו, החשבונאי הראשי של הבנק, נהנה משכר של 3.6 מיליון שקל, כולל בונוס של 797 אלף שקל.

סאמר חאג' יחיא (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
סאמר חאג' יחיא (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)


לסיכום: המנכ"ל חנן פרידמן, היו"ר הפורש סאמר חאג' יחיא, מנכ"ל לאומי בריטניה מיכאל שילר, מנכ"ל לאומי פרטנרס רון בן חיים והחשבונאי הראשי עומר זיו נהנו ב־2023 משכר מצטבר של 18.75 מיליון שקל, שהם 3.75 בממוצע לשנה לכל אחד מבכירי הבנק.