לראשונה בישראל בשותפות הסוכנות היהודית וקבוצת עוגן הוקמה פלטפורמת הלוואות חברתית, שתסייע לעסקים קטנים בימי המלחמה לקבל במידי בעזרת הציבור הרחב, הלוואה ללא ריבית לתקופה של עד חמש שנים.

SparkIL הינה פלטפורמת ההלוואות החברתיות הראשונה בישראל, המעניקה הלוואות ללא ריבית ובבעלות משותפת של קבוצת עוגן והסוכנות היהודית. את ההלוואה עד 100,000 שקל, לתקופה של עד חמש שנים יוכלו לקבל עסקים קטנים או מלכ"רים עם מחזור פעילות של עד שני מיליון שקל בשנה שנקלעו לקשיים כלכליים בעקבות המלחמה.

ברגע שהוחלט להעניק הלוואה לעסק שעומד בקריטריונים, ונבדקת יכולת ההחזר שלו, SparkIL מעלה קמפיין לפלטפורמה ייעודית ובו מתחיל מהלך של גיוס המונים, בצורת הלוואה ללא ריבית. גיוס ההמונים פתוח לכל מי שחפץ להלוות החל מ־50 שקלים, עבור כל עסק לפי בחירה בקטגוריות שונות, בדיוק כמו בהדסטארט. ההלוואה שבעלי העסקים מקבלים מבוססת על ערבות הדדית, קירוב לבבות וחיבור אישי בין המלווים החברתיים לבין בעלי העסקים. המלווים החברתיים הם ישראלים מרחבי הארץ וכן תושבי חוץ. 

נעמה אור מנכ''לית SPARK IL (צילום: נירי גתמון)
נעמה אור מנכ''לית SPARK IL (צילום: נירי גתמון)

נעמה אור, מנכ"לית SparkIL: ״המלחמה וההתרחשויות הקשות בישראל בחודשים האחרונים, דרשו מאתנו להתגייס לטובת העסקים והמלכ"רים הקטנים בכל הכוח. הצוות של SparkIL מחוייב לכלכלה הישראלית, לאנשים שמאחורי העסקים, במיוחד למילואימניקים שביניהם ולחיבור בין ישראל לעולם היהודי הגלובלי, בעת הזו. אחד הדברים המרגשים היום הוא לראות את הערבות ההדדית של החברה הישראלית במיטבה. החלום שלנו הוא להגיע לעשרות אלפי מלווים חברתיים שיהיו חלק מהתנועה הזאת ויסייעו לתמוך בעסקים שנפגעו במלחמה, גם אם יעניקו הלוואה של 50 שקלים – זה יעשה את כל ההבדל".

למעוניינים להעניק הלוואה לעסק קטן להצטרפות כמלווים חברתיים כנסו לאתר