בקיץ האחרון, עוד לפני תחילת המלחמה, נערך סקר בקרב חברי הייטקזון בנוגע לנתוני הצריכה של חבריו. התוצאות היו מפתיעות: 40% מחברי המועדון אמרו שהם מצמצמים את הרכישות בסופר. הסיבות המרכזיות: המשבר בהייטק ויוקר המחיה.
"אי אפשר להסתכל על קהילת ההייטק כחריגה בכל הנוגע לסיפור של יוקר המחיה", מסבירה פלס. "אומנם עובדי ההייטק הם הקטר של המשק, ונכון שיש בהייטק מנכ"לים ועובדים בכירים, ומנכ"ל יכול לעוף עם חופשת פרימיום ומסעדות יוקרה, אבל לא כולם יכולים להרשות את זה לעצמם. יוקר המחיה הוא משהו שנוגע בכולנו, וגם מי שמרוויח יותר ישמח לשלם פחות. חשוב לזכור שיש אנשים שנמצאים בעולם הזה במשרות זוטרות, במשרות סטודנט וכל חיסכון שהם עושים עכשיו יסייע להם בעתיד".
פלס מתייחסת להורדת דירוג האשראי של ישראל על ידי חברת מודי'ס בחודש שעבר. לדבריה, "הדבר המשמעותי ביותר שקרה בתקופה האחרונה ומשפיע ועוד ישפיע זו העובדה שהורידו לנו את דירוג האשראי. כולנו יודעים מה ההשלכות על המשק ועל קהל הצרכנים".
פלס מסבירה שכל מועדון צרכנות חייב כיום לתת מענה מהודק יותר ורלוונטי יותר מתוך הבנה שמי שלא יהיה שם עבור קהל הלקוחות וקשוב לצורכיהם יאבד גובה: "הסיפור עם מועדוני הלקוחות בשנים האחרונות מעניין במיוחד. בעבר, כל מה שהיה מחובר לעולם ההטבות והמועדונים נחשב באופן טבעי לחלק מעולמות הפנאי, מותרות, חופשות, גאדג'טים וכו'. היום, מועדון הלקוחות הפך להיות הכרח יומיומי ואני פוגשת את זה גם אצלנו".
בקטגוריות האטרקציות לכל המשפחה נרשמה עלייה בכל הפרמטרים, בעיקר בסופי שבוע ובימים מיוחדים כגון ולנטיינ'ס, יום המשפחה והבחירות לרשויות המקומיות.
הקטגוריות המובילות בתחום המסחר: מסכים, סלולר, שואבי אבק, מכונות תספורת ונינג'ה גריל. לעומת השנה שעברה נרשם זינוק של עשרות אחוזים בביקוש לגריל גז, מדיחי כלים, מסכי טלוויזיה, מייבשי כביסה, תנורי אפייה בילד אין וכיריים.
פלס מציינת את חשיבותה של ההתאגדות המגזרית, ולו הקטנה ביותר כדי להפוך לכוח קנייה: "אין דרך אחרת - לכל מגזר חייב להיות כוח קנייה משלו. אני לא מדברת רק על כל המועדונים שאנחנו מכירים של חיילים, שוטרים וכו', אלא לכל מקצוע ולכל מגזר כדאי שיהיה כוח קנייה שמאגד את התוכן שרלוונטי עבורו, וגם הוא יכול לתת מענה לצרכים של אותו מגזר".
פלס מוסיפה כי "כולנו בסוף חשופים לרשתות החברתיות ולדיונים המתקיימים בקבוצות. כמעט בכל מקום שואלים איפה אני יכולה להשיג כרטיסים זולים לספארי או כל צורך הכי קטן ומיידי. ראינו את זה גם אצל הלקוחות שלנו. זה חוזר לשאלה איפה אנחנו עומדים ביחס למצב הכלכלי. כסף פנוי אין לכולנו".