קבוצת מגדל עברה ב־2023 לרווח של 553 מיליון שקל, לעומת הפסד של 468 מיליון שקל ב־2022, כך עולה מהדוחות הכספיים שפורסמו בסוף השבוע. על פי הנתונים, ברבעון הרביעי מגדל הרוויחה 468 מיליון שקל, לעומת 388 מיליון שקל ברבעון המקביל שנה קודם לכן.

יו״ר פורום העצמאים: "הם יוצאים לפגרה ועסקים של מילואימניקים מתפגרים"

מגדל היא חברת הביטוח הראשונה שמפרסמת דוחות שנתיים. החברות האחרות יפרסמו את דוחותיהן בימים הקרובים. החברה מנוהלת על ידי רונן אגסי, מנכ"ל מגדל אחזקות הוא יוסי בן ברוך.

הרווח של החברה הושפע מקיטון בהתחייבויות הביטוח בשל השפעת עליית הריבית ומגידול בהכנסות מהשקעות בזכות תשואות גבוהות בבורסה, צמיחה בקווי העסקים ושיפור בתוצאות החיתום, במיוחד בענף הרכב.

על פי הנתונים, הפרמיות גדלו ב־4% ל־27 מיליארד שקל, היקף הנכסים המנוהלים זינק ב־13% ל־415 מיליארד שקל, כאשר במועד פרסום הדוחות הוא הגיע ל־430 מיליארד שקל. חשבון הנוסטרו (חשבון הבנק שבו מנוהל תיק ההשקעות של החברה) מסתכם ב־50 מיליארד שקל.
עוד עולה כי הפסדי ביטוח רכוש וריסון גדלו ברבעון האחרון בהשפעת המלחמה. החברה פיצתה ב־90 מיליון שקל את נפגעי העוטף בגין מוות בפוליסות ריסק. החלק היחסי של מגדל בביטוחי ריסק הוא הגבוה ביותר ביחס לענף.

מגדל ביטוח השלימה את אסטרטגיית Back to Basics, שהוכנה בשיתוף חברת הייעוץ האמריקאית BCG, ובין יעדיה היומרניים - רווח של כמיליארד שקל בשנת 2027 וחלוקת דיווידנד.

בשיחה עם "מעריב" הסביר אגסי כי "2023 הייתה שנה מאתגרת, והצלחנו להציג הישגים כמו השקת מוצרים ומסלולים חדשים, תנופת השקעות ותשואות טובות לעמיתים. לאחר קיטון של חצי מיליארד שקל, קיים עדין בור של 750 מיליון שקל בגביית דמי ניהול משתנים בפוליסות".
לדבריו, "אנחנו בשלבי מימוש מתקדמים של צעדי התוכנית. רווח של מיליארד שקל לחברה כמו מגדל הוא ריאלי. בנינו הנהלה צעירה והבסיס שלנו יישאר בעסקי ליבה: ביטוח אלמנטרי, שימור לקוחות וגידול בסוכנויות בית".

המנכ"ל הוסיף כי "אין לנו תוכניות לכניסה לתחומים חדשים כמו רכישת חברת כרטיסי אשראי או קבלת רישיון לגיוס פיקדונות ורישיון בנק. המטרה שלנו היא להתחיל לחלק דיווידנד, כשנדבך ההון שלנו יהיה מעל 100%, וזה יקרה רק ב־2027. 55% מתיק ההשקעות מושקע בחו"ל, כי המשק הישראלי לא מספיק גדול לענף הביטוח.

"ניהול נכון של תיק מחייב פיזור השקעה. כל ענף הביטוח משקיע בחו"ל למרות עלות נוספת של 1%־1.5% בהמרת מטבע, כי ההתחייבויות לפנסיה ולביטוח הן בשקלים. התשואות בחו"ל היו עדיפות על ישראל".