ניקול הוד סטרו, מנכ״לית קרן מיראז׳ ישראל, הפועלת למען פיתוח הנגב מעל 25 שנה, הייתה בין הדוברים בפאנל מיוחד, בווועידה הכלכלית של מעריב במלון קרלטון ת"א, שדן באתגרי העתיד של המדינה, עם דגש על אזור הדרום.

המתיחות עולה מדרגה: הצעד החריג של גלנט נגד נתניהו
סמוטריץ' במסר לממשל ביידן: "ניכנס לרפיח ונפרק את חמאס, אין דרך אחרת"

"אם אנחנו רוצים לממן את הוצאות המלחמה, הכלכלה הישראלית חייבת לייצר צמיחה. מנוע הצמיחה המשמעותי של ישראל הוא הנגב", אמרה הוד סטרו בפאנל שהונחה על ידי העיתונאית קרן אוזן.  "זה נושא שממשלות ישראל לא שמו במרכז עדיפיות לאורך העשורים האחרונים. הם שכחו את הנגב, כ-60 אחוז משטח המדינה.

היום תושבי המדינה מבינים כבר כמה קריטי הנגב לעתידה של מדינת ישראל. התייחסתם פה קודם עם השר דיכטר להצלת החקלאות בארץ, דיברתם על קרקעות, הנגב הוא המקום היחיד שיש בו שפע קרקע, חקלאות מתקדמת, כר פורה גם למחקר, חיי קהילה מעולים, חינוך ברמה גבוהה, תיירות מפוארת, עשרות יקבים. לנגב יש את כל מה שצריך כדי להיות ג׳יים צ׳יינג׳ר לכלכלה הישראלית״  

הוד סטרו דיברה על הרקע שלה, כמי שגדלה במדינת קולומביה. "אני יודעת מה זה פריפריה ותנאים של עולם שלישי", היא הדגישה, "בנגב יש לנו נכסים. החקלאי בנגב הוא חלוץ, הוא מדען, הוא יודע לייצר חקלאות בתנאים קשים. מה שצריך זה להשקיע".

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' בוועידת מעריב (צילום :GO LIVE)

הוד סטרו הדגישה כי הדרך הטובה ביותר להשקיע באזור הדרום זה להגיע. "אם אתם רוצים לחזק את הכלכלה בישראל - תבואו לנפוש בנגב. תעשו תיירות בנגב", הדגישה.

עו"ד אריאל ברזילי, ראש האגף הכלכלי בתנועה לאיכות השלטון בישראל, שדיבר בפנאל, הוסיף: "שורשי החידלון נמצאים בעובדה שהפוליטיקאים פשוט נלחמו בדרג המקצועי. בנק ישראל צריך לקבל החלטות מנותקות מפוליטיקה כדי לקדם את המשק, כשהם נחשפים ללחצים פוליטיים אנו מוצאים עצמנו במצב הזה".

אייל נווה, מייסד שותף, אחים לנשק הוסיף: "אין פה תוכניות אמיתיות. הגיע הזמן שהפוליטיקאים יעבדו בשביל העם, והם לא עושים את זה".
עו״ד הדס תמם בן אברהם, סגנית דיקן הפקולטה למנהל עסקים וראש מכון המחקר לניהול סיכוני סייבר, הקריה האקדמית אונו אמרה כי הם צפו בעלייה של עשרות אחוזים במתקפות סייבר, גם נגד תשתיות חשובות. "יהיה כאן גל צונאמי משמעותי שיהיה צריך לטפל בו".