נילי שלו, מנכ"לית מכון היצוא, אמרה לפרשן מעריב שלמה מעוז בוועידת 2024: "אנחנו עובדים עם 5,000 חברות בשנה. אנחנו אופטימיים. חברות מביעות אופטימיות לגבי היכולת לעשות עסקים. אנחנו מודעים לקשיים. השתתפנו השנה בכנס עולם התקשורת בברצלונה. היה המספר הגבוה ביותר של פגישות עסקיות, אנחנו לא מצורעים. אבל המצב מאתגר וקשה. צריך לראות מה דוחף את המשק קדימה – וזה ההייטק. יצוא סחורות יורד במתינות".

איילת שקד: "השפילו אותנו על מלא בממשלת הימין על מלא"
ועידת מעריב לעסקים 2024: צפו בכל הראיונות ורגעי השיא

עו"ד רועי כהן, נשיא להב – לשכת ארגוני העצמאים והעסקים בישראל: "מבחינת אגף התקציבים המלחמה הסתיימה ב-1.1. תיירות, תרבות, הסעות – עסק בא עסק הולך. רק החזק ישרוד לפי האוצר. מי שחלש אין לו מקום בעולם העסקי. המדינה לא מצפה כי עבורה העצמאים ובעלי העסקים הם הוצאה ולא השקעה.

בעולם כשיש משבר קודם כל נותנים כסף לעצמאים ולעסקים הקטנים. המדינה עוצמת עיניים לכל מה שקורה כרגע. אני מסיר את הכפפות. אם אני לא הייתי נלחם, חיילי מילואים עצמאים לא היו רואים שקל". לדבריו, "רבים מנסים לעזור, בהם בנקים. מי שלא עוזר זה נגיד בנק ישראל שלא מוריד ריבית. הקבינט הכלכלי-חברתי של ישראל – למה הוא לא מתכנס? מה לעזאזל הם עושים? למה הוא לא עובד? אם תהיה מחר מערכה בצפון שוב ניתפס עם המכנסיים למטה".

ארז מגדלי, משנה למנכ"ל, מנהל חטיבת ההשקעות, מגדל ביטוח ופיננסים: "הכלכלה חטפה מכה. יש נתוני בסיס טובים אבל רכיב הזמן קריטי ויש אי ודאות. צריך לנהל את הוצאות הביטחון בצורה רציונלית. אנחנו בונים תיק לאירועים כאלה. מפזרים השקעות. מערכת הפנסיה בישראל עברה את האירוע בלי הרבה טלטלות".