הבוקר (שלישי) נחנך הקמפוס החדש של מובילאיי בהר חוצבים בירושלים במעמד נשיא המדינה, מר יצחק הרצוג, רעייתו, מיכל הרצוג וראש העיר ירושלים, מר משה ליאון.

ישי דוידי: "המשקיעים הבינלאומיים יחזרו לישראל, אבל לא כעת"

הקמפוס החדש של חברת מובילאיי נחנך בהר חוצבים בירושלים, בטקס חגיגי במעמד נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל וראש עיריית ירושלים משה ליאון. הקמפוס הענק נבנה לאורך כשבע שנים בהשקעה כוללת של למעלה ממיליארד שקל, הוא משתרע על פני כ-128 אלף מ"ר ויאכלס כ-2,700 עובדים. הקמפוס כולל בתוכו את האמצעים החדשניים ביותר המספקים מעטפת מיטבית כוללת לעובדי החברה.

"דווקא בעיצומו של האתגר הגדול ביותר שישראל ידעה מזה אולי קום המדינה, מתקיים מעמד שהוא פלאי וטיפוסי גם יחד", ציין הרצוג – "הוא פלאי ומפעים שהרי אי אפשר שלא להתפעל מהקמפוס המדהים הזה וממה שאתם תמשיכו לעשות בו, לפתח בו במרץ ובכישרון טכנולוגיה שתתרום לאנושות כולה. מצד שני הוא טיפוסי משום שאין כמו העם שלנו כדי להמחיש טוב מכל את יכולתנו להתחדש, לפרוץ דרכים, לצמוח ולשגשג גם תוך כדי השבר. תרומת הקמפוס הזה לכלכלת ישראל, למעמדה של ישראל בעולם, לתעשיית ההייטק הישראלית ולעתיד הדורות הבאים היא עצומה".

מיכל הרצוג, מר יצחק הרצוג, נשיא ומנכ''ל מובילאיי, פרופסור אמנון שעשוע ומשה ליאון (צילום: סיון פרג')
מיכל הרצוג, מר יצחק הרצוג, נשיא ומנכ''ל מובילאיי, פרופסור אמנון שעשוע ומשה ליאון (צילום: סיון פרג')

ראש עיריית ירושלים משה ליאון ציין כי פעילותה של מובילאיי בירושלים משקפת את עוצמת תעשיית ההיי-טק בעיר ומבססת את מעמדה כמרכז מצוינות עולמי למחקר ופיתוח בתחומי הבינה המלאכותית. "הקמפוס החדש יביא עמו תרומה אדירה לירושלים וכלכלתה ונושא איתו תרומה חברתית ותרבותית רחבה ומשמעותית", הוא הדגיש.

פרופ' אמנון שעשוע, נשיא ומנכ"ל מובילאיי אמר באירוע: "זהו רגע מכונן בחיי מובילאיי, שזו גם שנת ה- 25 להיווסדה. מובילאיי נולדה בירושלים, וכפי שאתם רואים היא תישאר בירושלים. למובילאיי משרדים בכל הארץ בתל אביב, חיפה, פתח תקווה, רמת גן ובכל העולם ביפן, סין, גרמניה, צרפת, ארה"ב ובקרוב גם בהודו וקוריאה. אבל מרכז הכובד של החברה הוא כאן ויישאר כאן מתוך כבוד למורשת שלנו ולרצון לשמר את התרבות ואת הערכים שהובילו אותנו עד לכאן".