"אל תיקח סיכון במודל 'חשבוניות ישראל' שאמור להתבצע בחודש הבא. אל תצא לדרך לפני שכל המערכות מסונכרנות במאת האחוזים, אחרת ייוצר כאוס עצום. המהלך יכשל והכל ייפול עליך" כך הזהיר נשיא לשכת רואי החשבון, חן שרייבר, בפגישה עם מנהל רשות המיסים שי אהרונוביץ'. ל"מעריב" נודע כי השנים נפגשו בשולי כנס רואי חשבון שהתקיים בסוף השבוע ים המלח שעסק בנושא "חשבוניות ישראל".

לא מחובר למציאות ורדוף מאי פעם: נתניהו פירק את המותג הישראלי | בן כספית
מחאות בת"א וירושלים: לפידים בדרך בגין; דגל ישראל הוצת במאה שערים

הובהר שהחשש העיקרי של רואי החשבון הוא כשלי מערכות המידע המסובכות והתעסקות רבה של העסקים בישראל עם המערכות. המודל החדש מחייב לקבל אישור ממוחשב מבית העסק על כל חשבונית בסכום העולה על 25 אלף שקל. הובהר שלאור המצב, בעיקר בצפון, בעלי עסקים אינם מתפקדים ורואי החשבון מדווחים על חוסר הערכות משביע רצון של רישום העסקים להרשאות במערכת של רשות המיסים. 

חודש התארגנות לפני חג הפסח לא יספיק ושרייבר שב ואמר: "אני מזכיר שלשכת רואי החשבון תצטרך לאשר בסוף השנה ליו״ר ועדת הכספים שהמערכת עובדת ללא דופי ושאין צורך בפיילוט לשנה נוספת שיידחה את המהלך ל-1.1.2026".

הוסכם שבקרוב יחליט מנהל רשות המיסים אם להמליץ לשר האוצר לדחות את כניסת היישום בחודש או מספר חודשים כדי לאפשר הערכות מלאה. בעניין גילוי מרצון שאותו מוביל ראש רשות המיסים, הבהיר שרייבר שהוא רואה בחיוב את המהלך שיישומו יכניס למדינה סכומי כסף גדולים כספים שהוגדרו עד כה כלא עומדים בחוקי איסור הלבנת ההון ובמסחר בקריפטו.