הכנסותיה של חברת ישראייר הסתכמו בשנת 2023 ביותר מ-390 מיליון דולר, כ-32 מיליון דולר יותר לעומת שנת 2022. כך מסרה קבוצת ישראייר גרופ, שדיווחה היום (שני) על תוצאותיה הכספיות השנתיות.

מחשובי הסופרים והיוצרים: הסופר סמי מיכאל הלך לעולמו בגיל 97

בישראייר מעריכים כי הגידול בהכנסות ובביקושים למוצרי הקבוצה הושג הודות לקליטת שני מטוסים נוספים, הרחבת פעילות החברות הבנות ויישום נוסף של מהלכים טכנולוגיים. הקבוצה רשמה שיפור של כ-7% ברווחיות הגולמית, שהסתכמה בשיא של כ-60 מיליון דולר. הרווחיות התפעולית השתפרה בכשלושה מיליון דולר לשיא של כ-22.6 מיליון דולר. עוד עולה כי בשנת 2023 הטיסה החברה כמיליון נוסעים.

תרומת ה-EBITDA (הרווח התפעולי בניכוי פחת, הפחתות, הוצאות שכירות ותשלום מבוסס מניות) הסתכמה אשתקד בכ-31 מיליון דולר. הרווח הנקי של החברה הסתכם בכ-18.5 מיליון דולר, נמוך בכשני מיליון דולר לעומת שנת 2022. החברה ציינה, כי מלחמת חרבות ברזל פגעה בתוצאות הכספיות. מחזור ההכנסות נפגע בטווח שבין 45 ל-55 מיליון דולר והרווחיות הגולמית נפגעה בטווח שבין שבעה לתשעה מיליון דולר. הרווח הנקי נפגע בטווח שבין חמישה לשבעה מיליון דולר. עם זאת, למרות המלחמה, הרווח הנקי הגיע  לכ-4.5% ממחזור ההכנסות. החוב הפיננסי של החברה עמד על כ-40 מיליון דולר בסוף שנת 2023, 11 מיליון דולר יותר מאשתקד. בשל המלחמה, השיבה החברה כעשרה מיליון דולר ללקוחות וסוכני נסיעות.

בנתיב לאילת יישמה ישראייר את תכניתה האסטרטגית, כאשר מכרה את צי מטוסי ה-ATR ועברה להפעלת צי אחיד של מטוסים צרי גוף. יישום התוכנית האסטרטגית כלל הטמעת טכנולוגיה לתמחור הקו לאילת. פעולות אלו הביאו לשיפור של כשלושה מיליון דולר בתוצאות הנתיב הפנים ארצי. בישראייר העריכו כי מגמת השיפור יכולה הייתה להגיע אף לכארבעה מיליון דולר, אבל ברבעון הרביעי אויישה אילת במפונים מיישובי עוטף עזה והחברה תרמה אלפי מושבים במחירים נוחים.

מנכ''ל ישראייר, אורי סירקיס (צילום: דוברות ישראייר)
מנכ''ל ישראייר, אורי סירקיס (צילום: דוברות ישראייר)

"אנו מבקשים להודות לעובדי החברה המסורים, לעובדי שדרות שפונו מעירם ב-7 באוקטובר, לכ-15% מעובדינו שהיו בשירות מילואים, לצוותי האוויר – ש-50% גויסו ב-7 באוקטובר וליתר ה-50% שעבדו ימים כלילות, במטרה לאפשר לחברה להשיג תוצאות חריגות אלו בעת המלחמה", ציין מנכ"ל ישראייר אורי סירקיס.