נוהל גילוי מרצון של מעלימי מס - שלדברי מנהל רשות המסים עו"ד שי אהרונוביץ, יפורסם עד חג הפסח - יגדיל את הכנסות המדינה במיליארדי שקלים. כך אומרת ל"מעריב" עו"ד ורו"ח רוני שרייטר, שותפה וראש מחלקת המסים במשרד RSM שיף הזנפרץ.

רמי לוי חוגג: למרות המלחמה, זה הסכום שהכניסה ישראייר ב-2023
השכר הממוצע במשק ב-2023: יותר מ-8,000 שקל

הנוהל החדש יכלול גילוי מרצון של רווחים שהופקו מעסקות קריפטו וממטבע הביטקוין, והוא עונה לחששות הבנקים מחשיפה לחוק איסור הלבנת הון הנובע מעסקאות שבוצעו באמצעותם.

רו"ח שרייטר: "נוהל גילוי מרצון הינו צעד מבורך, שעשוי להכניס לקופת המדינה מיליארדי שקלים, וזה חשוב מאוד בתקופה מאתגרת זו. חלק מהנכסים אשר ידווחו במסגרת ההליך עשויים להניב הכנסות ממסים גם בשנים הבאות".

לדבריה, "חשיבות נוספת נוגעת לעובדה שמשקיעי קריפטו שלא דיווחו עד כה על הכנסותיהם יוכלו לדווח עליהן מבלי שיוטלו עליהם סנקציות פליליות, אך הם יחויבו בתשלום המס.

בעידן הדיגיטלי קיימים מנגנונים רבים לקבלת מידע על אחזקות רכוש וחשבונות בנק של תושבי ישראל בחו"ל. ישראל חתומה על אמנות בנושא, עם מדינות רבות אחרות, מה שחושף מעלימי מס למידע על נכסים וחשבונות בנק, המגיע ישירות לרשות המסים".

שרייטר הוסיפה כי "מומלץ לנצל את חלון ההזדמנות שייפתח עם פרסום ההליך, ולהגיע להסדר אופטימלי ככל שניתן, שיחסוך סנקציות פליליות ובהן כתבי אישום. הניסיון שצבר משרדנו במבצעים קודמים מוכיח כי חלופת הדיווח מרצון עדיפה עשרות מונים מהגעת רשות המסים לביתו של הנישום".