קרן חירום חדשה בהיקף של 30 מיליון שקל תעניק הלוואות בריבית נמוכה לעסקים של מילואימניקים. את הקרן הקימה חברת עוגן, גוף אשראי חברתי ללא מטרות רווח. מאז פרוץ המלחמה באוקטובר 2023, הצליחו קרנות החירום של עוגן לגייס תרומות של כ-200 מיליון שקל. נוסף על כך, הובטחו עבור עוגן קווי אשראי בסך כ-175 מיליון שקל בבנק הפועלים ודיסקונט.

קרן המילואים תעניק לעצמאים ובעלי עסקים קטנים מקרב משרתי המילואים הלוואות של עד 650 אלף שקל בריבית פריים מינוס 2% בפריסה ל-5 שנים. ריבית הפריים בישראל כיום היא 6%, כך ששיעור הריבית לעסקי המילואימניקים יעמוד על 4%. עצמאי או בעל עסק קטן יוכל לקבל הלוואה מקרן המילואים של עוגן בתנאי שהשלים שירות מילואים של חודש ימים לפחות מאז פרוץ המלחמה באוקטובר. להלוואה במסלול המילואים זכאים עסקים בעלי ותק של שנה ומעלה, עם מחזור שנתי מקסימלי של 20 מיליון שקל.

שגיא בלשה, מנכ"ל עוגן: "קרנות החירום של עוגן הן קרן אור באפלה שבה שרויים מיליוני ישראלים מאז פרוץ המלחמה. אנו מצפים כי קרן המילואים שהשקנו, יחד עם שאר קרנות החירום של עוגן, יצליחו לחולל שינוי חיובי משמעותי בחייהם של עצמאים ובעלי עסקים קטנים המתמודדים בימים אלה עם קושי כלכלי גובר והולך".