היום (רביעי) אישרה הכנסת בקריאה ראשונה את הצעתו של שר האנרגיה והתשתיות, אלי כהן, על פתיחת שוק מוצרי החשמל הנאמד בכ-10 מיליארד ש"ח בשנה באופן מלא כך שכל המוצרים העומדים ברגולציה האירופית יכנסו לישראל ללא החרגות.

רפורמת "מה שטוב לאירופה טוב לישראל" אושרה בקריאה ראשונה

מטרת ההצעה היא מנת להרחיב את ההקלות לייבוא מוצרי חשמל לישראל, להילחם ביוקר המחיה, להגביר את התחרות בתחום ולקצץ ברגולציה. עם השלמת הליך החקיקה בחודשים הקרובים תיכנס הרפורמה לתוקף. הרפורמה עוסקת במוצרי חשמל הנמצאים בכל בית בישראל, ביניהם מקררים, מכונות כביסה, טלוויזיות, מדיחי כלים, מייבשי כביסה ועוד. 

עם תיקון החוק ניתן יהיה לייבא לישראל באופן חופשי ומלא את כל מכשירי החשמל המשווקים באירופה. ייבוא זה יתקיים ללא ביורוקרטיה או רגולציה מיותרת. צעד זה יקל במיוחד על היבואנים המקבילים שהתקשו עד עכשיו להשיג מסמכים רשמיים המעידים כי המוצרים עומדים ברגולציה האירופית.

חשוב להדגיש, כי במטרה להבטיח כי היבואנים עומדים בדרישות החוק ומספקים לצרכנים הישראלים מכשירים איכותיים עם יעילות אנרגטית גבוהה כמקובל באירופה, במקביל להקלות הרגולטוריות, משרד האנרגיה והתשתיות יגביר את האכיפה בקרב היבואנים ובשווקים באמצעות החטיבה לאנרגיה מקיימת במשרד.

שר האנרגיה והתשתיות, אלי כהן: "השלמת הרפורמה בייבוא מוצרי חשמל היא צעד נוסף בהפחתת יוקר המחיה עבור הציבור הישראלי. ייבוא קל וזול יותר של מוצרי חשמל שנמצאים בכל בית בישראל מגביר את התחרות ומאפשר ליהנות ממגוון רחב של מוצרים במחירים אטרקטיביים. בנוסף, מוצרי החשמל שיגיעו לישראל יהיו יעילים יותר באנרגיה, דבר שיביא לחיסכון הוצאות החשמל של משקי הבית בישראל. נמשיך לפעול להורדת יוקר המחיה והפחתת רגולציה, בד בבד עם קידום התייעלות ושמירה על יציבות ואמינות מערכת החשמל".