ועדת הכלכלה ערכה השבוע דיון נוסף בהצעת החוק של ח"כ אופיר כץ העוסקת בחיבורי חשמל למבני מגורים ללא היתר ביישובים הדרוזים, זאת בטרם אישורה לקריאה ראשונה. במהלך הדיון העלו המשתתפים טענות על היעדר הקשר בין נושא התכנון לבין נושא החיבור לחשמל ועל כך שאין הדבר אמור להיות קשור זה בזה. 

יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ דוד ביטן, הצהיר: "תכלית החוק היא חיבור לחשמל ולא עיסוק בבניה הבלתי חוקית ומשכך על כל הגורמים האמונים לסייע לחברת החשמל ולא להערים קשיים בחיבורים לבתים. עדיף חיבור מקצועי על פני החיבור הרשלני והפירטי שמתבצע כיום, מכיוון שאין אכיפה על הבניה הבלתי חוקית באזור". 

דוד ביטן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
דוד ביטן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

מנכ"ל חברת החשמל, מאיר שפיגלר, הציג פעם נוספת את המורכבות שניצבת לפתחה של חברת החשמל שמצויה כעת בין הפטיש לסדן בדבר קבלת ההחלטות על חיבורי החשמל. שפיגלר אמר בפני חברי הוועדה: "מיצינו את הדיונים העקרים. צריך לקבל החלטה אמיצה, אין בעיה לחבר חשמל – אבל תתנו לנו לבצע את הנדרש לשם כך. הדיונים הטרחניים והעקרים לא יובילו לפתרון המצוקה". 

מאיר שפיגלר (צילום: יוסי וייס)
מאיר שפיגלר (צילום: יוסי וייס)

שפיגלר הוסיף ואמר "תחליטו אחת ולתמיד, אם המטרה לחבר את הבתים לרשת החשמל אז תאשרו זאת ללא בירוקרטיה ורגולציה מטורפות. הגיע הזמן לקבל החלטה אמיצה וישירה, לחיבור חשמל ללא אינספור התניות ודרישות לא ראליות. תפסיקו לשחק בנדמה לי, בואו נשקר את כל העולם אבל לא את עצמנו. הגיע הזמן ליישר קו ולחבר לאלתר את כל הדירות לחשמל. כל החלטה אחרת היא מס שפתיים וחבל.״