המגזר העסקי סייע לפיתוח ושיקום היישובים שנפגעו במלחמה ב-250 מיליון שקל מ-7 באוקטובר עד סוף 2023. כך עולה מדוח מעלה שפורסם היום. בין 60 החברות שדיווחו, רבות התחייבו להקצות משאבים נוספים לשלב השיקום לשנים הקרובות בסכום כולל של עוד כ-300 מיליון שקל. ב-2022 כולה נתרם סכום של כ-420 מיליון שקל על ידי כלל החברות הציבוריות בישראל.

ראש מערך אדם וקהילה במנהלת תקומה חשפה בכנס מעלה כי בישיבת הממשלה ב-14.4 תובא לאישור התוכנית לשיקום ופיתוח יישובי הדרום בהיקף של 18 מיליארד שקל.

יו״ר ישראכרט ויו״ר מעלה תמר יסעור: "מדינת ישראל נמצאת בנקודה קריטית המחייבת מנהיגות עסקית ערכית שתוכל לאתגרים הניצבים בפנינו, כאשר מלאכת השיקום לאחר המלחמה תעצב ותגדיר מחדש את החברה ואת המשק. תפקיד המגזר העסקי הוא להתוות את הדרך, תוך ראיית החברה הישראלית על כל גווניה ועידוד גיוון, הכלה, צמיחה כלכלית והזדמנויות עסקיות לכלל קבוצות האוכלוסייה כדי להבטיח את עתידנו ואת עתיד ילדינו כאן".

מנכ"ל מעלה מומו מהדב: "ראינו איך השריר הזה של אחריות חברתית בעסקים בישראל שנבנה בעשורים האחרונים פעל וממשיך לפעול בחוזקה. המקום של מנהלי/ות אחריות תאגידית משמעותי כעת והוא נדרש ויידרש להמשך האתגרים שעוד נכונו לנו".