עם הסקרים ההולכים ונשנים מדי שנה על סל המוצרים הזול ביותר מבין רשתות השיווק לקראת חג הפסח, משרד החקלאות מבשר על נתוני צריכה מפתיעים לקראת החג גם כן. המשרד מעריך על סמך נתוני הצריכה אשתקד כי צפוי זינוק של כ-50% בצריכת בשר בקר בפסח לעומת שאר ימות השנה וכ-35% בצריכת הדגים. בענף הדגים, הישראלי הממוצע יעדיף דגי אמנון וסלמון, ולאחריהם דג הטונה, דניס, נסיכת הנילוס ולברק. 

בעוד שבימי חול רגילים הישראלי הממוצע צורך כ-1.5 ק"ג דגים, כ-30% מהם דגים טריים, בפסח שעבר עלתה הצריכה בכ-22% לעומת שאר ימי השנה.

בבשר עוף הצריכה עלתה בכ-21% לעומת שאר ימות השנה.

עושים סדר במחירים: איפה סל הקניות המשתלם ביותר לפסח? | בדיקת מעריב

בענף הביצים נרשמת עלייה של כ-10% בפסח בהשוואה לימי חול, בהם הצרכן הישראלי צורך מדי שנה כ-263 ביצים, ברובן "רגילות" ולא "מיוחדות"(ביצי חופש, אומגה וביצים אורגניות). הצריכה השנתית הנ''ל נחשבת לגבוהה ביחס למדינות אחרות ונעשית קרובה יותר לזו של מקסיקו (עם כ-314 ביצים לנפש) ושל ארה"ב ( 226 ביצים לנפש).

כמו כן, כחלק מההיערכות לליל הסדר ישנה עלייה בייבוא באחד מהמאכלים האהובים ביותר בחג- חזרת. עד כה יובאו מהונגריה כ-52% טון של שורש חזרת. בענף היין עומדת ישראל על צריכה שנתית ממוצעת של כ-5.6 ליטרים, מקום נמוך יחסית בהשוואה לשאר מדינות העולם. במרבית הכרמים הישראליים, כך על פי נתוני משרד החלקאות, נטועים זני ענבים אדומים ובהם מככבים קברנה סוביניון, קריניאן ומרלו.