אם לא די במחסור החריף בעשרות אלפי עובדים בענף הבנייה, ל"מעריב" נודע כי קרב משפטי המתנהל בימים אלה מאחורי הקלעים עלול לעכב את התהליך להבאת העובדים. עד כה הגיעו לישראל כ־2,000 עובדים זרים בלבד.

הגירעון החודשי עלה לכ-15 מיליארד שקל - 6.2% מהתוצר
ירידה בהיצע הדירות להשכרה – התייצבות במחירים

עו"ד יאיר דוד, היועץ המשפטי של התאחדות תאגידי כוח אדם זר בענף הבנייה, פנה השבוע לאייל סיסו, מנכ"ל רשות האוכלוסין וההגירה, במכתב בזו הלשון: "אנחנו מבקשים להביא לידיעתך שהתאחדות הקבלנים בוני הארץ אינה מוסמכת ואין לה סמכות לפנות כמייצג של תאגידי כ"א זר בענף הבנייה. שיגרנו עותק מהמכתב למנכ"ל ההתאחדות, תא"ל (במיל') יגאל סלוביק. אנחנו הגוף הרשמי היחיד הפועל בשם תאגידי הבניין והתאחדות הקבלנים אינה מוסמכת לפנות בשם תאגידי הבניין".

דוח ועדת אנדורן המליץ שרק תאגידי כוח האדם יהיו מעורבים בנושא העסקת העובדים הזרים. "הניסיון של התאחדות הקבלנים מהווה הפרה ברורה של המלצות ועדת אנדורן, שאומצו על ידי הממשלה", נאמר במכתב. הקבלנים מנסים למצוא דרכים עוקפות כדי להביא כוח אדם זר לענף הבנייה, לנוכח המחסור החריף הקיים והעיכובים הבירוקרטיים בייבוא עובדים זרים. נזכיר כי הממשלה סירבה עד כה בתוקף לאשר העסקת עובדים פלסטינים בענף הבנייה, מה שמעכב פרויקטים רבים.