עמותת איילים, בשיתוף קק"ל ועיריית שדרות, משדרגת ומחדשת את כפר הסטודנטים בעיר שדרות שספג פגיעות קשות ב-7.10. זאת בהשקעה של 7 מיליון שקל. הסטודנטים ייהנו משכר דירה מסובסד ומגוון פעילויות תרבות.

בכפר הסטודנטים של עמותת איילים, שהוקם לפני עשור, התגוררו 256 סטודנטים וסטודנטיות. במתקפת 7.10 סטודנטים רבים, שחגגו את שמחת תורה בכפר, נותרו נצורים בדירותיהם כשלאורך כל היום היו קולות ירי בלתי פוסק. 

ב-8.10 חילצה העמותה את חברי וחברות הכפר, שעברו למלונות ים המלח והפעילו בהם מסגרות חינוכיות לילדים ובני נוער משדרות. במהלך המלחמה ספג הכפר פגיעה ישירה שפגעה קשות בתשתיות במקום ועשרות דירות יצאו מכלל שימוש.

עם החזרה של העיר שדרות לשגרה, עמותת איילים החליטה לחדש ולשדרג את כל תשתיות הכפר שניזוקו בצורה אנושה ולחדש עשרות דירות שספגו פגיעה ישירה.

במסגרת המהלך נבנתה בכפר גינה קהילתית ובה "פארקלטים" עם ישיבות ניידות וסטטיות, שולחנות עבודה משותפים לישיבת חוץ וספסלי ישיבה משתנים. כמו כן, במרכז הכפר נבנה בר ובית קפה חדש שיציע לסטודנטים חללי עבודה מרווחים. 

בנוסף, עמותת איילים, בשיתוף קק"ל ועיריית שדרות, בנתה תוכנית אסטרטגית למשיכת סטודנטים חזרה לכפר בעיר ובה תציע שכר דירה מסובסד במהלך לימודי התואר באמצעות תוכנית מלגות.

סיגל ברזילי, מנכ״לית עמותת איילים: ״זה צעד משמעותי נוסף בדרך לחיזוק הנגב המערבי והעיר שדרות בפרט. זו תשובה ציונית הולמת למשבר שחוותה העיר". 
יפעת עובדיה לוסקי, יו"ר קק"ל: "שיקום הנגב המערבי הוא המשימה הציונית הכי חשובה שיש כעת על הפרק. נמשיך לפעול למען חיזוקה ופיתוחה של מדינת ישראל לאחר המלחמה".

אלון דוידי, ראש העיר שדרות: "שיתוף הפעולה הפורה בין העירייה ומרכז צעירים לתנועת איילים וקק״ל הוא אחד הנדבכים החשובים לחיזוק הכפר והעצמת הפעילות בו במטרה להחיות אותו מחדש ולחזק את העיר וכן להחזיר את הסטודנטים בחזרה 'הביתה' ולהפוך את מתחם הכפר לחצר הקדמית של חיי התרבות והפנאי".