עמותות רבות הפועלות כמלכ"ר (מוסד ללא כוונות רווח) זקוקות להלוואות ולמסגרות אשראי, בדיוק כמו משקי בית ועסקים, כדי להתמודד עם בעיות של תזרים מזומנים, הוצאות בלתי צפויות או השקעות שעליהן לבצע. בחצי השנה האחרונה החריפו הקשיים הכלכליים של מלכ"רים רבים בעקבות מלחמת חרבות ברזל. רוב העמותות מתקשות לקבל אשראי מהבנקים, בשל חוסר הוודאות בכל הנוגע לתזרים המזומנים שלהן. במענה לכך, מושק השבוע לראשונה בישראל קו אשראי למלכ"רים. הפתרון מוצע למל"כרים על ידי עוגן, גוף אשראי חברתי הפועל ללא מטרות רווח, שמעניק הלוואות לעמותות, עסקים ומשקי בית.

נשיא התאחדות הקבלנים: "הממשלה גורמת במו ידיה לחידוש עליות מחירי הדיור"
זליכה על המכה לכיס של כולנו: "צפויים לירידה נוספת בדירוג האשראי"

קו האשראי החברתי של עוגן מאפשר לכל מלכ"ר העומד בקריטריונים לקבל מסגרת אשראי גמישה של עד 200 אלף שקל בריבית של פריים פלוס 2%, ולנצל אותה בכל זמן שבו הוא זקוק לכסף. באמצעות מסגרת ייחודית זו יוכל המלכ"ר, אם ירצה בשלב כלשהו, לפרוע את האשראי כשלא יהיה זקוק לו, ובעתיד אם יצטרך יוכל למשוך שוב הלוואה מאותו קו אשראי, בלי צורך לעבור תהליך חיתום מחדש. 

בקרן האשראי של עוגן למלכ"רים יש כיום כ-50 מיליון שקל, שמקורם בתרומות ממקורות פילנתרופיים, השקעות באיגרות חוב ופיקדונות משקיעים יחד עם קווי אשראי בנקאיים. עם פרוץ מלחמת חרבות ברזל השיק עוגן תכנית חירום עבור מלכ"רים שנפגעו בכל הארץ, וגם עבור מלכ"רים שמרחיבים את פעילותם כדי לתת מענה לצרכים של נפגעי המלחמה. במסגרת תכנית החירום יכול מלכ"ר העומד בקריטריונים של עוגן לקבל הלוואה של עד 300 אלף שקל בריבית פריים, בפריסה ל-5 שנים עם גרייס (דחיית החזר) של 6 חודשים. בהלוואה שאינה הלוואת חירום, יכול מלכ"ר לקבל אשראי בסכום של עד 1.5 מיליון שקל.
 
מאז פרוץ המלחמה באוקטובר הוגשו לעוגן בסך הכול 135 בקשות חדשות של מלכ"רים לקבלת אשראי. מתוך אותן 135 בקשות, כ-50 הוגשו על ידי עמותות הפועלות בתחומי התרבות והאמנות, כ-30 בקשות הגישו מוסדות דת, כ-15 הגישו מלכ"רים הפועלים בתחומי הקהילה והרווחה, ושאר הבקשות הוגשו על ידי מלכ"רים הפועלים בתחומים כמו בריאות והצלת חיים, חינוך והשכלה, מורשת והנצחה, ספורט ועוד. למלכ"רים שבקשות האשראי שלהם אושרו, העניק עוגן הלוואות בסך כ-10 מיליון שקל מאז פרוץ המלחמה. בשנת 2023 העניק עוגן לכ-70 מלכ"רים הלוואות בסכום כולל של כ-22 מיליון שקל. נוסף על כך, מדי שנה מעניק עוגן לכ-100 מלכ"רים ליווי ניהולי-פיננסי ארוך-טווח באמצעות מערך מנטורים הכולל מאות מנהלות ומנהלים בכירים במשק, שמלווים את העמותות בהתנדבות.