שירות התעסוקה פרסם הבוקר (ראשון) את דופק שוק העבודה, המסכם את התנועות שנרשמו בשוק העבודה הישראלי במהלך חודש אפריל, ולפיו במהלך החודש ירד מספר דורשי העבודה בכ־23 אלף, שהם 10.3% בהשוואה למספרם במרץ. 

סמנכ"ל ההנדסה של מקורות: "ב-2050 נצטרך לספק מים ל-16 מיליון אנשים"
אבי דדון פותח הכל: "ההשתהות בעסקת טייסות הקרב עלתה לנו ביוקר"

בסוף אפריל עמד מספר דורשי העבודה על 200.6 אלף - הנמוך ביותר מאז נובמבר 2023, אז הגיע לשיאו מפרוץ מלחמת חרבות ברזל. ירידה זו, מסבירים בשירות התעסוקה, היא ביטוי לשלושה תהליכים – הראשון, התאוששותו של שוק העבודה הישראלי והסתגלותו לשגרת חירום, תהליך אשר החל כבר בראשית נובמבר; השני, חזרה משמעותית למעגל העבודה, מגמה הקשורה גם לשחרורם של משרתות ומשרתי מילואים רבים; והשלישי, סיום תקופת הזכאות של רבים מדורשי העבודה - דבר אשר האיץ את חזרתם של רבים למעגל העבודה.

"יש לומר שהמלחמה עודנה משפיעה על שוק העבודה, וזה ניכר במספר דורשי העבודה הגבוה, כמו גם בכמות הנרשמים החדשים, שעודה גבוהה יחסית בהשוואה למצבי שגרה", אומרים בשירות. 

רמי גראור, מנכ"ל שירות התעסוקה, מוסיף: "גם החודש ראינו את חוסנו של שוק העבודה הישראלי, ועם זאת, חרף המגמה העקבית, מספר דורשי העבודה עודנו גבוה ביחס לזה שנרשם כאן קודם לפרוץ המלחמה, מה גם שעוד מוקדם לדעת כיצד יתפתחו הדברים בהמשך.

אני קורא לכ־200.6 אלף דורשי העבודה להיעזר בעובדות ועובדי שירות התעסוקה, ולחזק את המיומנויות והכישורים לקראת חזרה למעגל העבודה". ב־51 מבין 53 משלחי היד נרשמו ירידות במספר דורשי העבודה, כאשר ב־30 מהם נרשמו ירידות של למעלה מ־20%.

מכתזית מופעלת לעבר מפגינים בעזריאלי, בהפגנה לעסקת חטופים והפלת הממשלה (צילום :דורשינוי)

הירידות המשמעותיות ביותר נרשמו בקרב מלצרים (ירידה של 39%), מנהלי בתי מלון ומסעדות (38%), עובדים העוסקים במתן מידע ללקוחות או באיסוף מידע (34%), בעלי משלח יד נלווה בתחומי האומנות, התרבות והקולינריה (32%) ומוכרים בחנויות (29%). בנוסף, נרשמו ירידות גם בקרב בעלי משלחי היד בענף ההייטק.