הביקוש של עסקים קטנים לאשראי גובר והולך מאז פרוץ מלחמת חרבות ברזל בכל רחבי הארץ, ובעיקר באזורי העימות בצפון ובדרום. על רקע זה מרחיב גוף האשראי החברתי עוגן את תוכנית החירום שהשיק באוקטובר בעקבות המלחמה, ומוביל בימים אלה מהלך חדש שיאפשר לכל עסק קטן להגיש בקשה להלוואה בריבית פריים. סכום ההלוואה המירבי של עוגן לעסק קטן יוגדל ב-30% מ-500 אלף שקל ל-650 אלף שקל, וכמו כן ניתן יהיה להגיש בקשה להלוואה במסלול ישיר, ללא יועץ עסקי, בסכום של עד 250 אלף שקל. 

מאז פרוץ המלחמה באוקטובר 2023 זינק מספר בקשות האשראי המוגשות לעוגן על ידי עסקים קטנים להיקף חסר תקדים. בסך הכל ב-7 החודשים שחלפו מאז פרוץ המלחמה, נרשמו אצל עוגן יותר מ-11 אלף פניות של בעלי עסקים קטנים לקבלת הלוואות וליווי פיננסי. על פי נתוני עוגן, סכומי האשראי המבוקשים על ידי העסקים הקטנים עלו בתקופת המלחמה לטווח ממוצע של 180-220 אלף שקל לעסק, לעומת טווח ממוצע של 130-150 אלף שקל לעסק לפני פרוץ המלחמה. 

נוסף על הגדלת סכומי האשראי, פותח עוגן בימים אלה לראשונה אפשרות לבעלי עסקים קטנים להגיש בעצמם בקשות אשראי באופן ישיר, ללא תיווך של יועץ עסקי. עד כה הוגשו כל בקשות האשראי של עסקים לעוגן אך ורק באמצעות יועצים עסקיים שאושרו על ידי עוגן. כעת, עם פתיחת מסלול ההגשה העצמית, יוכלו בעלי עסקים קטנים להגיש לעוגן בקשת אשראי ללא יועץ. מסלול ההגשה העצמית של עוגן לעסקים מוגבל לבקשות אשראי בסכום של עד 250 אלף שקל, לעסקים בעלי ותק של שנתיים לפחות עם מחזור עסקי שנתי של עד 20 מיליון שקל. מהלך זה נועד להנגיש את התהליך ולהקל על בעלי העסקים הקטנים. 

שגיא בלשה, מנכ"ל עוגן: "מאות אלפי עצמאים ובעלי עסקים קטנים בכל רחבי ישראל, ובעיקר באזורי העימות בצפון ובדרום, נקלעו למשבר כלכלי בעקבות המלחמה. הגדלת סכומי האשראי בריבית פריים ומתן אפשרות הגשה עצמית של בקשות הלוואה נועדו להנגיש את האשראי החברתי של עוגן לכל אותם עסקים הזקוקים לסיוע. אנו מזמינים את כל בעלי העסקים הקטנים להיעזר בעוגן גם בקבלת הלוואות וגם בקבלת ליווי ומנטורינג עסקי".