בקמעונאות, בתעופה, בטלוויזיה ואפילו בסופרמרקט: "אנשי המחר" של מעריב

שמונת החודשים האחרונים אילצו את המשק הישראלי להמציא את עצמו (שוב) מחדש. "מעריב" מביא את סיפורם של ארבעה אנשי מפתח המציגים את חזונם, את תרומתם לגיבוש החוסן הלאומי ואת הניסיון לשמר שגרה גם בימי מלחמה

משה כהן צילום: מעריב אונליין
הראל ויזל
הראל ויזל | צילום: דימה טליאנסקי
5
גלריה
איתן יוחננוף
איתן יוחננוף | צילום: ראובן קסטרו

"תחושת השותפות התחזקה"

הראל ויזל
הראל ויזל | צילום: דימה טליאנסקי

"כמנהלים אנחנו נדרשים לראות כל פרט בנפרד ולא כמכלול, מה מניע את אותו אדם, האם כדי להצליח הוא צריך להוביל את המהלך, או האם הוא צריך את הכלים ואת הליווי כדי להרגיש בטוח ולהצליח. יש מנהל שרוצה להוביל, אחרת הוא לא יעוף קדימה ויגדל, ויש מנהלים מעולים שצריכים את ההכוונה שלך. כל אדם מונע מדברים אחרים, אותו הדבר עם שותפים עסקיים. ולכן השאלה הכי חשובה היא מה מניע את האדם שיושב מולך ואיך הוא יוציא מעצמו את המקסימום. אם כמנהל הצלחת להבין זאת, שיחקת אותה".

"גם במבט לעתיד אנחנו ממשיכים כל העת לבחון הזדמנויות עסקיות באמצעות מותגים בינלאומיים נוספים, התרחבות המותגים בארץ ובעולם ושיתופי פעולה עם חברות שונות".

"להעז - גם במחיר של טעות"

טל גרנות גולדשטיין
טל גרנות גולדשטיין | צילום: אוהד רומנו

"מהיום הראשון למלחמה כל עובדי קבוצת HOT התגייסו במסירות לתגבר ולעבות את כלל מערכי השירות והתמיכה, צוותי השטח שלנו יצאו ליישובים לתיקון ושיקום תשתיות שנפגעו במהלך הלחימה כדי להשיבן לפעילות סדירה. נערכנו מיד גם למציאות שבה הורים וילדים נשארו בבתים – הכרזנו על מגוון הטבות ללקוחותינו, שכללו פתיחת ערוצים, עדכון חבילות הגלישה לשוהים בחו"ל ופתיחת מוקד שירות ייעודי לתושבי הדרום והצפון ונפגעי המלחמה.

"בין האתגרים האלה הייתה גם חשיבות גדולה ליצירת תחושה של יציבות פנים־ארגונית. קיימנו הערכות פרטניות כדי להבין את צרכיו של כל עובד ולתמוך בו. לצד זאת השתדלנו לקדם חוסן ארגוני וסולידריות בין העובדים באמצעות עידוד התנדבויות ויוזמות חברתיות, והעמקת תחושת הלכידות והביחד. 7 באוקטובר והימים הקשים מנשוא שהגיעו אחריו חיזקו אותנו כחברה, ולימדו אותנו הרבה על כוחנו יחד".

"הדבר המשמעותי שלמדתי מהתחום הוא שצריך להעז, גם במחיר של טעות צריך לדעת שניסית והעזת לפרוץ גבולות, גם כישלון הוא חומר לימוד. מתחקרים, מבינים מה לא עבד ומשתפרים להבא. חלק מההצלחות הגדולות של HOT הן תוצאה של הדברים האלה, ואני שואפת שכל עובד בתחומו - ולא משנה באיזה דרג – יעז לחלום וינסה לבצע".

"כיצרנית התוכן הגדולה בישראל יש לנו הפלטפורמה והכלים לשנות ולאחד. העת הזאת מאירה בזרקור את החשיבות ביצירה ישראלית מגוונת ומאחדת. HOT תמשיך להשקיע ולפתח תוכן ישראלי מקורי שישפיע בצורה הכי ישירה, אנושית ומקרבת על הפסיפס הייחודי של החברה הישראלית".

"האנשים שלנו הם המנוע"

דינה בן טל גננסיה
דינה בן טל גננסיה | צילום: גיא כושי ויריב פיין

"כבר ב־7 באוקטובר הקמנו חמ"ל ואימצנו פרוטוקול חירום. מדי יום התכנסה הנהלת החברה כדי לנתב את פעילות הטסת הנוסעים והטסת מטען חיוני, לצד שמירה ככל הניתן על לו"ז הטיסות. ערכנו התאמות בנתיבים, ביטלנו קווים ליעדים שאליהם הביקוש ירד (גם בעקבות אזהרות המל"ל), ותגברנו פעילות בקווים המבוקשים, בדגש על יעדינו בארה"ב ובמערב אירופה.

"המצב הביטחוני הוביל לאתגרים נוספים. אין ממ"ד למטוסים, והם הנכס שבלעדיו לא נוכל להמשיך לפעול. כך שמעבר לתפעול הלו"ז נכנס היבט נוסף שמצריך היערכות, דוגמת פיזור המטוסים שנמצאים על הקרקע.

"מפרוץ המלחמה עמדה לנגד עינינו המשימה להמשיך להיות הגשר האווירי שמחבר את ישראל לעולם, ולתת מענה לעשרות האלפים שביקשו לחזור ארצה, לרבות מי שביקשו לשוב להתגייס ולשמור על המולדת ובני משפחות הנפגעים. נכנסנו אל המשבר הנוכחי מוכנים יותר – הסכמים שחתמנו עם ועדי העובדים אפשרו לנו לפעול בצורה טובה ובגמישות הנדרשת, תוך שאנחנו עורכים שינויים והתאמות בלוח הטיסות, כולל הוספת טיסות חילוץ ליעדים שונים בעולם.

"נקודה נוספת שאימצנו ממשבר הקורונה היא היכולת להגיב מהר יותר למציאות המשתנה, למשל במתן זיכויים ושוברים ללקוחות שביקשו לבטל טיסות, הוספת פיצ'רים באתר שיקלו על מציאת טיסות לישראל וכדומה. ההתגייסות של אנשי אל־על הייתה ועודנה מדהימה, והיא זו שמאפשרת לנו לשמור על החוסן של החברה ועל החוסן של מדינת ישראל".

"כאישה העומדת בראש חברת תעופה, כשבעולם בקרב מנכ"לי חברות התעופה רק כ־10% הן נשים - אוסיף כי כשמאמינים ביעד מסוים ומכוונים אליו אפשר להשיג את המטרה. בנוסף, לפעמים דווקא הדרך השונה, כלומר לא להיות כמו כולם, היא זו שמצליחה להביא תוצאות בפרק זמן קצר ולייצר אימפקט חיובי.

"ענף התעופה הוא ענף מרתק ומיוחד במינו, שמציב לנו כל יום אתגרים חדשים. כשהתחלתי לעבוד באל־על, לפני כ־15 שנה, הבנתי די מהר שברגע שנכנסים לענף, זה חיידק שקשה להשתחרר ממנו. זה תחום עם הרבה אדרנלין שלא בכדי רבים מאוהבים בו. למדתי שסוד הקסם באל־על הוא האנשים שמרכיבים את החברה. אני זוכה לפגוש בכל יום תמהיל אנושי מרגש ומסירות אין קץ למשימה. האנשים שלנו הם המנוע שבלעדיו אף טיסה לא תמריא".

"אל־על מקדמת כל הזמן פיתוחים וחדשנות דיגיטלית הן מאחורי הקלעים והן בממשקים שפוגשים לקוחות החברה. בנוסף, אל־על חתמה על אמנה לאימוץ מהלכי סביבה מול ארגון התעופה העולמי IATA.

"אל־על היא מיקרוקוסמוס של החברה הישראלית. אנשינו כוללים מנעד גילים רחב, שאנחנו מוצאים כיתרון מול הלקוחות ובהליכי קבלת החלטות. אל־על היא לא רק חברה שמספקת טיסות, יש לנו מפעל מזון גדול, מועדון נוסע מתמיד ועוד המון עשייה שנמשיך לפתח".

תגיות:
עסקים
/
איתן יוחננוף
/
אלעל
/
טל גרנות-גולדשטיין
/
הראל ויזל
/
מלחמת חרבות ברזל
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף